سه صندوق سرمایه گذاری برتر بورس / بازدهی منفی ۸۹ درصد صندوق ها

0

بازار سرمایه طی یک ماه اخیر با روند نزولی قیمت سهام همراه بوده بطوریکه شاخص کل بورس از ۷۴۸۴۱ واحد در ۳ مرداد ماه سال ۹۳ به رقم ۷۳۴۹۹ واحد در تاریخ ۳ شهریور ماه سال جاری رسیده و بازدهی شاخص کل بورس طی مدت مذکور نیز منفی ۱.۷۹درصد بوده است.

 بسته خروج از رکورد، تاکید دولت بر صادرات، ایجاد معافیت های مالیاتی، ابلاغ نرخ روز شماری بانکی به میزان ۱۰ درصد، تمایل سرمایه گذاران خارجی جهت ورود به بازار ایران، رفع نسبی تحریمها و تاثیر مثبت آن بر وضعیت عملکرد شرکتها در مجموع عوامل مثبتی بودند که در صورت عملیاتی شدن و گذشت زمان، می توانند بر روند کلان اقتصاد تاثیر بگذارند.

این در حالی است که همچنان بازار سرمایه از کمبود نقدینگی  و فعالیت کم حقوقی ها رنج می برد. عدم ثبات در تصمیم گیری مسئولین اقتصادی کشور نیز منجر شده که سهامداران در بازار سرمایه نسبت به انتشار اخبار موثق، عکس العمل خاصی از خود نشان ندهند.

بر اساس این گزارش با بررسی بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری طی ۱ ماه، با دارا بودن عمر ۱۵۰ روز به بالا از مجموع ۷۲ صندوق مورد بررسی، ۸ صندوق با بازده صعودی و ۶۴ صندوق با بازده نزولی همراه می باشند.

گفتنی است صندوق “گنجینه رفاه” با بهترین عملکرد نسبت به سایر صندوقها با بازدهی مثبت ۶ درصدی همراه می باشد و در مقابل صندوق “نو اندیشان” با بیشترین میزان ابطال واحدهای خود مواجه بوده و بازدهی منفی ۹.۷ درصدی داشته است.

در این گزارش که بر مبنای عمر بیش از ۱۵۰ روز صندوقها در یک ماه اخیر می باشد، صندوقهای “گنجینه رفاه”، “دیدگاهان” و “فیروزه موثق” جز صندوق برتر با بازدهی های ۶، ۳.۷ و ۲.۷ درصدی می باشد.

همچنین پایین ترین بازدهی صندوقها طی مدت مذکور مربوط به سه صندوق نواندیشان، دماسنج، و کارآفرینان برتر آینده با بازدهی منفی ۹.۷، ۸.۸و ۶.۹ درصدی می باشد.  طی یک ماه اخیر، ۸۹ درصد صندوقها با بازده نزولی مواجه بودند و مجبور به ابطال واحدهای خود شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ