خانه / بورس و سهام / تعرفه واردات خودرو هیبریدی صفر شد

تعرفه واردات خودرو هیبریدی صفر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعرفه بازرگانی واردات خودرو هیبریدی را صفر کردیم و فقط سه -چهار درصد تعرفه گمرکی دارد که باید با این بسترسازی‌ها تردد خودروی هیبریدی را در داخل کشور توسعه دهیم.

به گزارش تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعرفه بازرگانی واردات خودرو هیبریدی را صفر کردیم و فقط سه -چهار درصد تعرفه گمرکی دارد که باید با این بسترسازی‌ها تردد خودروی هیبریدی را در داخل کشور توسعه دهیم. محمدرضا نعمت زاده در مراسم اختتامیه دهمین همایش بین المللی انرژی ایران اظهار داشت: باید از خودمان شروع کنیم، تا زمانی که راندمان بالا نرفته نباید افزایش قیمت دهیم.
وی افزود: وزارت نفت می‌گوید ۲۰ میلیون بخاری گازی در منازل مردم می‌سوزد، من می‌گویم کمتر از این رقم است اما بهترین گرید آنها C است، اگر تولیدکننده‌ای می‌گوید گرید B تولید می‌کند بیخود می‌گوید، اگر ما بتوانیم از C به B برسیم خیلی کار کردیم که در این زمینه داریم با وزارت نفت بررسی‌ها و مذاکراتی انجام می‌دهیم تا ببینیم برای افزایش راندمان بخاری‌های گازی چگونه می‌توانیم از ظرفیت قانون بودجه کشور استفاده کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۵۳ هزار کامیون بالای ۱۰ تن بالای ۳۵ سال در جاده‌های کشور داریم گفت: با تبدیل آنها و نوسازی این ناوگان می‌توانیم ۸۰ درصد مصرف انرژی را پایین بیاوریم که امیدواریم قراردادی که دو -سه ماه است با وزارت نفت و خودروسازان روی آن کار می‌کنیم زودتر به نتیجه برسد. وی افزود: با صندوق توسعه ملی صحبت ‌کرده‌ایم تا خودروسازان بتوانند برای نوسازی ناوگان کامیون‌های فرسوده از این صندوق وام بگیرند و بعد با پرداخت آن از بند “ق” بودجه کشور انجام شود.
نعمت زاده با اشاره به رعایت نشدن کامل صرفه جویی انرژی در ساختمان‌ها گفت: خیلی وقت است ما مبحث ۱۹ را داریم که باید آن را اجرایی کنیم، از من باید بخواهند مصالحی را تولید کنیم که ضریب انتقال حرارتی‌اش مناسب باشد، اخیرا در اردبیل تولید آجر با ضریب انتقال حرارتی ۱۵ درصد شروع شده که ما گفتیم همانجا ساخت ماشین آلات مربوطه را شروع کنند تا بتوانیم این آجر مرغوب را از نظر نقش آفرینی در صرفه جویی انرژی در اقصی نقاط کشور به تولید برسانیم.
وی افزود: خوشبختانه پنجره‌ها با شیشه‌های دوجداره درحال ورود به فرهنگ مردم است، اگر بتوانیم به این قسمت یارانه‌ای بدهیم تا سریعتر توسعه پیدا کند بهتر است. این عضو کابینه دولت با باین اینکه در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر علاقمندیم در خدمت وزارت نیرو باشیم گفت: باید ورود بیشتر و سریعتری به استفاده از صفحات خورشیدی و خودروهای هیبریدی داشته باشیم که اکنون داریم روی خودروهای هیبریدی کار می‌کنیم به طوری که تعرفه بازرگانی واردات آن را صفر کرده‌ایم و فقط سه- چهار درصد تعرفه گمرکی دارند.
وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: زمان تدوین برنامه پنجم توسعه ما گفته بودیم تا پایان برنامه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق کشور باید به ۵ درصد برسد اما در زمان تدوین کتاب اشتباه شد و نوشتند که در ۵ سال باید به ۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر برسیم.
وی افزود: گویا آلمان اکنون ۲۰ درصد مصرف انرژی خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کند و ما نیز باید در این بحث به سرعت در توسعه فکر کنیم و باید سرمایه گذاران را به گونه‌ای تشویق کنیم که در احداث توربین‌های بادی مشارکت کنند. نعمت زاده با اشاره به بالا بدون شدت انرژی در ایران اذعان داشت: ما باید مصرف انرژی را در بخشی افزایش دهیم که به تولید ملی می‌انجامد، مطمئنا مصرف برق خانه من تولید ملی دربرندارد.
وی ادامه داد: ما تمام انرژی خود را بر روی کاهش مصرف گذاشته‌ایم به نظر من اگر مصرف انرژی را به سمتی هدایت کنیم که تولید ایجاد می‌کند زودتر به نتیجه می‌رسیم. البته این دو باید به موازات هم پیش برود یعنی هم مصرف انرژی را به سمت تولید سوق دهیم و هم مصرف در بخش‌های غیرتولیدی را کاهش دهیم. وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: وقتی خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان تأکید کردند که رونق اقتصادی بدون تولید ملی امکان پذیر نیست، پس ما باید تشویق به تولید کنیم و کشور تا صنعتی نشود، درست نمی‌شود.
وی افزود: استانداردهای مصرفمان را باید در صنعت، پالایشگاه، نیروگاه و خطوط توزیع و انتقال اصلاح کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*