رخشان بنی اعتماد (مادر باران کوثری) در جشنواره فیلم ونیز + عکس

0

رخشان بنی‌ اعتماد پس از نمایش فیلم «قصه‌ها» در بخش رقابتی جشنواره «ونیز»، خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد.

همسر رخشان بنی اعتماد رخشان بنی اعتماد خانواده باران کوثری بیوگرافی رخشان بنی اعتماد

به گزارش ایسنا، فیلم «قصه‌ها» که به عنوان یکی از ۲۰ فیلم برای کسب طلای جشنواره فیلم ونیز رقابت می‌کند، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به هم مرتبط درباره مشکلات زندگی ساکنین تهران امروز است.

رخشان بنی‌اعتماد در کنفرانس خبری پس از نمایش فیلم‌اش در ونیز گفت: شرایط اقتصادی در ایران بحرانی است که ناشی از وضع تحریم‌های اقتصادی است و در واقع مردم ایران تاوان این تحریم‌ها را می‌پردازند. با ساخت این فیلم می‌خواهم نشان دهم تحریم‌های غرب به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای ایران چه آثار سویی بر زندگی مردم عادی در ایران گذاشته‌ است.

همسر رخشان بنی اعتماد رخشان بنی اعتماد خانواده باران کوثری بیوگرافی رخشان بنی اعتماد

وی در ادامه افزود: بچه‌هایی که مبتلا به بیماری‌هایی چون سرطان و ام اس هستند، از عوارض این تحریم‌ها رنج می‌برند. من دوست دارم این تحریم‌ها رفع شود و کسی باید پاسخگوی مردم ایران باشد.

با توجه به این موضوع که فیلم‌«قصه‌ها» به سرعت در خیابان‌ها، خانه‌ها و درون تاکسی فیلمبرداری شده است بنی‌اعتماد آن را یک فیلم زیر زمینی نمی‌داند و معتقد است: این فیلم با دشواری‌های معمول ساخت فیلم همراه بوده است اما خوشحالم که فیلم بر این دشواری‌ها چیره شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، فیلم «قصه‌ها» قرار است در ایران پاییز اکران عمومی شود، بنی اعتماد در انتهای کنفرانس خبری‌اش اضافه کرد: اگر مطمئن نباشم فیلم در ایران اکران نمی‌شود، آن را در هیچ یک فستیوال‌های خارجی شرکت نمی‌دهم.

در این کنفرانس خبری، حبیب رضایی و پیمان معادی از بازیگران فیلم قصه‌ها نیز حضور داشتند که به همراه بنی‌اعتماد مقابل دوربین عکاس‌ها رفتند.

همسر رخشان بنی اعتماد رخشان بنی اعتماد خانواده باران کوثری بیوگرافی رخشان بنی اعتماد

رخشان بنی‌اعتماد در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. او در رشته کارگردانی سینما در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران(دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر) تحصیل کرد.

وی از سال ۱۳۵۲ با سمت منشی‌ صحنه در تلویزیون مشغول به کار شد و تا سال ۱۳۵۹ چند فیلم مستند کوتاه را کارگردانی کرد. فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۰ به عنوان منشی صحنه فیلم «آفتاب‌نشین‌ها» و فیلم «گل‌های داوودی» آغاز کرد. با کارگردانی فیلم «خارج از محدوده» در سال ۱۳۶۶ کارگردانی فیلم‌های بلند را آغاز کرد. سپس فیلم‌نامه «زرد قناری» را نوشت و کارگردانی آن را نیز خود انجام داد. با نوشتن فیلم‌نامه فیلم «نرگس» با همکاری فریدون جیرانی و کارگردانی آن، در سال ۱۳۷۰ به عنوان بهترین کارگردان در دهمین جشنواره فیلم فجر برگزیده شد. پس از آن، فیلم‌های «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت»، «زیر پوست شهر» و «خون بازی» برای وی افتخارات و جایزه‌های بیشتری به ارمغان آورد.

بنی اعتماد با جهانگیر کوثری (تهیه‌کننده و مفسر و گزارش‌گر ورزش) ازدواج کرده‌است و دخترشان، باران کوثری بازیگر است. حسین عالمگیر نویسنده کتاب ((باران کوثری در سینمای ایران)) درباره شخصیت رخشان بنی اعتماد در کتاب خود اینچنین می‌گوید: او را نمی‌توان صرفاً یک کارگردان دانست بهتر است بگوییم کارگردانی او بخشی کوچک از فلسفه‌ای تفکر بنی اعتماد است تا بدین وسیله ابعاد فکری خود را در قالب فیلم طرح نماید . بنی اعتماد نمونه یک زن ایرانیست. زنی که می‌گوید زنان ایرانی اگر فرصت و مجال هنر نمایی داشته باشند ابرهایی می‌شوند که باران‌ها در دامانشان متولد می‌شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ