کاخ در جماران ، رستوران در شهرک غرب ، هزار تاکسی و یک ماشین رولز رویس / شناسنامه و مدرک تحصیلی بابک زنجانی جعلی از آب درآمد

0

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به نشست کمیسیون متبوعش با وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بابک زنجانی مدرک شناسنامه و مدرک تحصیلی‌اش جعلی بوده و خود را بسیجی اقتصادی معرفی می‌کرده است، در حالی که بسیجی، کسی است که جانش را برای ملت و وطن بدهد، نه اینکه سر همه کلاه بگذارد.

دارایی بابک زنجانی ثروت بابک زنجانی بابک زنجانی
به گزارش تابناک، این نماینده مجلس گفت: بنا بر اطلاعات رسیده، بدهی‌های بابک زنجانی تا به امروز، دو میلیارد و ۷۰۹ میلیون دلار است که در مجموع، ۸۰ میلیون دلار آن از محل توقیف دکل وی به دست آمده است. دوستانی که در جلسه بودند، اعلام کردند که ایشان در خارج از کشور هیچ ‌پولی ندارد. ‌‌اما با بررسی گردش کار بابک زنجانی ‌از سال ۹۰، درخواهید یافت که گردش مالی بسیاری دارد. چنین فردی محال است‌ بتواند این مقدار گردش مالی با این سطح سواد داشته باشد!
وی ادامه داد: مسلماً یک تن نمی‌تواند با سطح تحصیلات پایین و سوابق سوء، چنین کار بزرگ و ملی ‌انجام دهد.
البته برخی اعلام می‌کنند که ایشان مشاوره‌های اقتصادی و حقوقی زیادی داشته است. من این‌ را نفی نمی‌کنم، ولی می‌گویم که مشاور برای بابک زنجانی گرفته‌اند؛ یعنی دوستانی پشت پرده بوده‌اند که به بابک زنجانی برای این فساد کمک کرده‌اند و آن‌ها هم در این فساد متهم هستند. البته بسیاری در‌ پشت پرده ریشه در خارج دارد، که خواسته‌اند مدیریت دور زدن تحریم‌ها را مدیریت کنند!
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: عده‌ای می‌گویند بابک زنجانی برای دور زدن تحریم‌ها این کارها را انجام داده‌ و پول‌های وی بلوکه شده است. وی تأکید کرد: ما حاضریم بابک زنجانی پول بلوکه شده‌اش را به ما نشان دهد. او اصلاً پولی در خارج ندارد که بخواهد بلوکه شده باشد.
این عضو کمیسیون برنامه، ‌بودجه مجلس به میزان اموال و دارایی‌های بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: بابک زنجانی زمینی دارد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده بود که آن را به عنوان وثیقه گذاشته است. محال است بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد؛ آن هم به شرط اینکه همه پروانه‌هایش درست باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس افزود: البته بابک زنجانی یک کاخ در جماران و یک رستوران و شیرینی‌پزی در شهرک غرب و زمینی در الهیه و هزار تاکسی و یک هتل در کیش و یک محموله نفت کوره و یک ماشین رولز رویس دارد. من نمی‌دانم این دارایی‌ها به چه درد وزارت نفت می‌خورد! حتی در میزان بدهی بابک رنجانی میان اعضای جلسه اختلاف بود.
وی در پایان گفت: در توضیحاتی که این دوستان در جلسه دادند، ابهامات خیلی بیشتر شد و مجلس ‌درخواست کرد که موضوع بابک زنجانی بیشتر بررسی شود. عمده‌ترین دلیل این رویدادها، ‌تمکین نکردن از قانون است. این دولت نیز هرچند قانون را تمیکن نکند، دچار انحراف می‌شود. افراد مسئول نیز باید بدون غوغا سالاری با این افراد برخورد کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ