جانشین اشتون رسما مشخص شد + عکس و سوابق

0

وزیر امور خارجه ایتالیا با رای مستقیم رهبران اروپایی مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا شد.

به گزارش شبکه یوروی نیوز گزارش داد: “فدریکا موگرینی” وزیر امور خارجه ایتالیا با رای مستقیم رهبران اروپایی مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا شد.
بیوگرافی فدریکا موگرینی Federica Mogherini
فدریکا موگرینی (به ایتالیایی: Federica Mogherini) (۱۶ ژوئن ۱۹۷۳) سیاستمدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک ایتالیا است. او از فوریه سال ۲۰۱۴ وزیر امور خارجه ایتالیا بود. او در ۳۰ اوت ۲۰۱۴ به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی جانشین کاترین اشتون شد. او مخالف تحریم روسیه می‌باشد و از سوی برخی مقامات اروپایی به طرفداری از مسکو متهم می‌شود.
گفتنی است دوره تصدی “کاترین اشتون” در سمت دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ماه اکتبر پایان می یابد. این سمت طی سال های اخیر به علت فعالیت محوری اشتون در مذاکرات هسته ای با ایران از اهمیت خاصی برخوردار شده است.
پیش از این دفتر “ماتئو رنتسی” نخست وزیر ایتالیا به طور رسمی “فدریکا موگرینی” وزیر خارجه خود را برای این سمت نامزد کرده بود. این در حالی است که دولت لهستان نیز “رادک سیکورسکی” وزیر خارجه این کشور را نامزد مناسب این سمت معرفی کرده بود.
چندین کشور اروپایی موگرینی ۴۱ ساله را که از سیاستمداران چپگرا است و تنها از فوریه سمت وزارت را به عهده گرفته است رد می کنند. آن ها می‎گویند موگرینی فاقد تجربه لازم است و به علت مناسبات تجاری نزدیک ایتالیا و روسیه و نیز اتکای ایتالیا به انرژی روسیه فردی طرفدار بهبود مناسبات با مسکو به شمار می‌رود.
بیوگرافی فدریکا موگرینی Federica Mogherini
فدریکا موگرینی وزیر خارجه دولت ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا است. فدریکا موگرینی سیاستمدار جوانی است که جایگزین اِما بونینو رادیکالیست و البته سیاستمدار شد. موگرینی در کارنامه سیاسی‌اش ، خصوصیات جالبی به چشم می‎خورد.
او، روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۵۲ در رم، به دنیا آمده است و در دانشگاه لاساپلنزای رم و در رشته علوم سیاسی ، تحصیل کرده است. اما چیزی که در این بین، تحصیلات او را تحت شعاع قرار می دهد، موضوع پایان نامه خانم موگرینی است؛ رابطه بین دین و سیاست در اسلام که اَز او یک کارشناس اسلآم سیاسی ساخته است.
اینکه یک جوان ایتالیایی مسیحی که به رابطه بحث بر انگیز دین اسلام با سیاست پرداخته و رساله خود را به اسلام سیاسی اختصاص داده و حالا پس از مقام وزیرخارجه ایتالیا، قرار است مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باشد، این انتظار را ایجاد می‎کند که در مواجهه اروپا با مسلمانان، طرز فکری متفاوتی ایجاد شود.
این خانم جوان که جانشین اشتون شد در گذشته بر روی پرونده های مربوط به عراق، افغانستان و بطور کلی در مورد روند صلح در خاورمیانه کار کرده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ