دستگیری ۳ سرشاخه شرکت هرمی با ۱۱ هزار زیر مجموعه

0

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری سه سرشاخه و سرشبکه اصلی باقیمانده از شرکت هرمی گاما با ۱۱ هزار زیرمجموعه که تنها از دو نفر بالغ بر ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند، خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: در ادامه طرح های مقابله ای با مجرمان و تبهکاران اقتصادی و در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی براینکه فردی با اغفال و فریب وی برای عضویت در شرکت هرمی گاما مبلغ ۴ میلیارد ریال از وی دریافت کرده و متواری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به انهدام کامل فعالیت شرکت هرمی گاما در طی سال های گذشته تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام و مشخص شد که شخص مذبور از سرشاخه ها و سرشبکه های اصلی شرکت هرمی گاما بوده و دارای دو جایگاه و ۴۱۱ نفر زیرمجموعه در این شرکت است و ماهیانه ۲۲هزار و ۹۵۴ دلار کسب درآمد دارد.
سردار آقاخانی گفت: با کامل شدن تحقیقات کارآگاهان، بلافاصله فرد مذبور با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه و با اقدامات سریع و به هنگام ماموران دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو نفر دیگر از سرشاخه ها و سرشبکه های اصلی شرکت هرمی گاما در عملیات منسجم و هماهنگ کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: این دو نیز با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دریافت وجهی بالغ بر یک میلیارد ریال بابت عضویت وی در شرکت هرمی گاما و متواری شدن آنها شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت: در بررسی های جامعی که انجام شد مشخص گردید این دو نفر نیز از سرشاخه ها و سرشبکه های اصلی شرکت مذکور بوده و هر کدام دارای یک جایگاه در آن شرکت می باشند و ۱۰ هزار و ۷۳۳ نفر زیرمجموعه دارند و درآمد ماهیانه آنها ۹۵ هزار و ۸۷۲ دلار است.
رییس پلیس استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت این گونه افراد باعث نا امنی در سیستم اقتصادی کشور، خروج سرمایه های مردم به خارج و ایجاد رکود در سرمایه گذاری های داخلی می شود، افزود: براساس قانون هرگونه عضویت و فعالیت افراد در شرکت های هرمی جرم محسوب شده و با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.
این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص عضویت در شرکت های هرمی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان نا آگاه پس از عضویت هنگامی که با عدم سود دهی شرکت مواجه شده و سرمایه های خود را بر باد رفته می بینند به پلیس مراجعه کرده و خواستار احقاق حق خود می شوند در حالی که پلیس بارها در خصوص عدم عضویت در این گونه شرکت ها هشدار داده و آنها را از این کار برحذر داشته است.
سردار آقاخانی افزود: از شهروندان انتظار داریم چنانچه اطلاعی از فعالیت اعضا و سرشاخه های شرکت های هرمی دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا با برخورد سریع و به موقع ماموران از کلاهبرداری های دیگر آنان جلوگیری به عمل آید. (باشگاه خبرنگاران)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ