دستمزد ۸۰۰ هزار تومانی بازیگران “آیینه عبرت” در ۲۳ سال پیش

0

محمود دینی، بازیگر سریال «آیینه عبرت» با بیان اینکه اصلا از حال و روز بازیگر نقش «آتقی»خبر نداشته که بخواهد به او کمک کند نکات جالبی را هم درباره سطح دستمزدها در این سریال بیان کرده است.

همسر محمود دینی دستمزد بازیگران درآمد بازیگران بیوگرافی محمود دینی بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگران سریال آینه عبرت

گفتگوی اخیر جواد گلپایگانی بازیگر نقش «آتقی» سریال «آینه عبرت» و شرح مصائبی که وی از زندگیش ارائه داده باعث شد ستاد دیه کشور شماره حسابی را برای کمک به وی اعلام کند.که البته بابررسی بیشتر پرونده این بازیگر مشخص شد که پرداخت دیه به تنهایی موجب آزادی وی نمی شود و باید یک وکیل پرونده را پیگیری کند.

گلپایگانی که با پیشنهاد محمود دینی بازیگر اصلی “آینه عبرت” به گروه بازیگران این مجموعه پیوسته بود در گفتگوی اخیرش ادعا کرده که برای بازی در این سریال حتی یک ریال هم نگرفته است.

خبرگزاری میزان برای آگاهی از چندوچون این اتفاق و البته اینکه چرا “علی” سریال “آینه عبرت” در سالهای اخیر کمکی به “آتقی” نکرده به سراغ محمود دینی رفته است.

دینی با بیان اینکه اصلا از حال و روز وی خبر نداشته که بخواهد به او کمک کند نکات جالبی را هم درباره سطح دستمزدها در سریال “آینه عبرت” بیان کرده است. به گفته دینی هیچ کدام از بازیگران این سریال در زمان ساخت که بین سالهای ۶۷ تا ۷۰ بود زیر هفته ای ۲۵۰ هزار تومان دستمزد نمی گرفته اند.

بازیگران «آینه عبرت» هفته ای ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان حقوق می گرفتند
دینی که این روزها مدیریت شرکت سینمایی یاسین فیلم را برعهده دارد درباره مصاحبه اخیر گلپایگانی به میزان گفت: «راستش را بخواهید مدتها بود که از جواد خبر نداشتم. من در همه این سالها با محسن شاه محمدی کارگردان “آینه عبرت” در ارتباط بودم اما از گلپایگانی خبری نداشتم. دستمزد بازیگران هم از طریق شرکت سروش تامین میشد که البته ستاد مبارزه با مواد مخدر که سفارش دهنده اصلی کار بود، بودجه را در اختیار سروش می گذاشت.»

وی درباره میزان دستمزد بازیگران افزود: «ببینید این ماجراها برای ۲۰ سال قبل است پس نمی توانم به طور دقیق از اوضاع مالی آن سالها بگویم. طبیعی است که ما در دهه ۶۰ به سر می بردیم و در سینما و تلویزیون پولی به آن صورت وجود نداشت. اما همین قدر بدانید به طور هفتگی هیچ کدام از بازیگران دستمزدی زیر ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان نمیگرفت به عبارت بهتر حداقل حقوق ماهانه ۸۰۰ هزار تومان بود.»

اغلب هنرمندان ما بدون پشتوانه هستند
محمود دینی پیرامون اینکه آیا از تصادف منجر به قتل گلپایگانی خبر داشته یا نه اظهار داشت:«به طور نصفه و نیمه اخباری در این باره شنیده بودم اما راستش را بخواهید چون از نزدیک با او ارتباط نداشتم نمیدانستم چه دردسرهایی را متحمل شده. البته این را هم بگویم که در زندگی همه انسانها فارغ از اینکه هنرمند باشند یا نه این مشکلات وجود دارد. همین چند هفته قبل بود که خبر کارتن خوابی یک بازیگر پخش شد و اخیرا هم که ماجرای جواد رسانه ای شد.»

این بازیگر ادامه داد:«واقعیت این است که اغلب هنرمندان ما بدون پشتوانه هستند و واقعا نهادی که آنها را تحت پوشش خود بگیرد نیست. درباره صحبتهای جواد پیرامون “آینه عبرت” هم فکر نمیکنم بازگو کردن خاطرات دو دهه قبل به این گونه درست باشد. اصلا بیان چنین حرفهایی چه نتیجه ای را عاید ما میکند؟ آیا باعث میشود از این به بعد یک ارگان قدرتمند برای کمک به هنرمندان کارافتاده تشکیل شود؟ اگر این اتفاق بیفتد ایرادی ندارد اما وقتی بازگو کردن خاطرات فقط و فقط به کار رسانه ها می آید و سودی به حال هنرمند ندارند خوب بازگویشان نکنیم خیلی بهتر است.»

ساخت مستند “آینه عبرت” متولی میخواهد
محمود دینی که سابقه بازی در آثار سینمایی همچون “مجازات”، “حامی” و “گریز از مرگ” را هم داشته است در پاسخ به این سوال که چرا هیچ گاه به سراغ ساخت یک مستند درباره “آینه عبرت” و بازگو کردن خاطرات آدمهای آن سریال نرفته گفت:«ساختن مستند متولی میخواهد. همان “آینه عبرت” را هم اداره مبارزه با مواد مخدر بود که امکانات ساختش را فراهم میکرد. برای ساخت مستند درباره این سریال هم طرحهای خوبی در ذهن دارم اما کدام ارگان است که فقط ابزار کار را در اختیارم بگذارد.»

وی ادامه داد:«همه مدیران ابتدا چراغ سبز نشان میدهند بعد به سمتشان که میروی باید مدتها وقت بگذاری که فقط دو خط شفاهی با آنها صحبت کنی. بدون پشتوانه هم که نمیشود قدم برداشت.»

فقط طرحها را تصویب کنند؛ سرمایه با خودم
این بازیگر با بیان اینکه در همه این سالها برای ساخت سریال و تلفیلم طرح داشته خاطرنشان ساخت:«حداقل سه طرح خوب تلویزیونی در شبکه اول دارم که هیچ کدام به نتیجه نرسیده است. من از سازمان فقط می خواهم که طرحهای مرا تصویب کنندو به فکر سرمایه نباشند چون خودم توانایی جذب سرمایه دارم اما مساله اینجاست که حتی طرحها را هم تصویب نمی کنند.» (روزنامه صبا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ