خانه / بورس و سهام / آخرین خبرها از افزایش نرخ قطعه سازها

آخرین خبرها از افزایش نرخ قطعه سازها

ساسان قربانی، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو  از جزییات افزایش نرخ قطعات سخن گفت.

وی با اشاره به وجود قطعات مختلف در یک خودرو عنوان کرد که افزایش نرخ قطعات مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و با توجه به این که وزن این قطعات از لحاظ تعداد آنها در سبد تولیدی قطعه سازها فرق می کند، نمی توان میانگین خاصی برای افزایش نرخ آنها تعیین کرد.
همچنین با توجه به این که افزایش نرخ محصولات شرکت های مختلف متفاوت بوده و با توجه به شرکت خودرو ساز طرف قرارداد نیز ممکن است متفاوت باشد، بیان یک نرخ خاص به عنوان میانگین افزایش نرخ قطعات منطقی نمی باشد.
قربانی ادامه داد: قطعات تولیدی مثل خودرو یک محصول واحد نمی باشند که بتوان افزایش نرخ واحدی برای آنها در نظر گرفت. برخی قطعه ها در حالی ارزی بری دارند و با استفاده از نیروی کار تولید می شوند که سایر قطعات این ویژگی را ندارند. همچنین تکنولوژی تولید آنها نیز با هم متفاوت است.
وی افزود: با شروع هر سال، با توجه به افزایش نرخ متغیرهای مختلف صنعت، قطعه سازها و خودروساز ها به مذاکره پرداخته و با توافق یکدیگر و رعایت شرایط حال هم ، افزایش نرخ قطعات را به مرور زمان تعیین می کنند.
اما امسال با توجه به این که خودروسازها افزایش نرخ قابل توجهی نگرفتند، هم شرکت های خودروساز و هم شرکت های قطعه ساز تحت فشار هستند.
قربانی در رابطه با مشکلات این صنعت عنوان کرد: در حال حاضر مسئولان به جای برطرف کردن موانع دستیابی به کیفیت مناسب محصولات،با تعیین قیمت های دستوری فقط صورت مسئله را خط می زنند. در حالی که این تصمیم گیری های یک شبه فقط به زیان مردم خواهد بود.
موانع قانونی، بانکی ، مالیاتی و غیره در تولید کشور بسیار زیاد است و مسئولان باید بپرسند که چرا سرمایه گذاران وارد تولید نمی شوند. در حال حاضر به جای این که روز به روز به تعدا تولید کننده ها اضافه شود، سرمایه گذاران وارد کارهای خدماتی و واسطه گری که کمترین دردسر را برای آنها دارد می شوند.
این در حالی است که همگی می دانیم که مشکل تورم و رکود کشور تنها از طریق بهبود تولید امکان پذیر است. بنابراین بهتر است که مسئولان به جای افزایش مالیات ها در شرایطی که تحریم های بین المللی سنگین وجود دارد و ارزش پول ملی به یک سوم آن رسیده منطقی نمی باشد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: مشکل صنعت خودرو و قطعه ساز ها 90 درصد به دلایل بیرونی می باشد. در واقع مشکل این صنعت قوانین و قانون گذاری می باشد. در غیر این صورت خودروسازها و قطعه سازها راه تولید و فروش را می دانند. باید موانع افزایش کیفیت برداشته شود.

چگونه یک رینگ اسپرت مناسب برای خودرو انتخاب کنیم؟

مقایسه پژو پارس LX TU5 با سورن ELX EF7

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*