تجاوز به گردشگران زن ایرانی در سواحل دوبی!

4

طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است که علاوه‌ بر افزایش قیمت ارز، بحث تامین امنیت گردشگران ایرانی در این شیخ‌نشین نیز در این امر تاثیرگذار بوده است. این ناامنی با واقعه‌ی تجاوز به بانوان ایرانی شکل حادی به خود گرفته است.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی سواحل دبی اخبار جالب

اواخر هفته گذشته بود که رسانه‌های اماراتی از ربوده شدن دو گردشگر زن ایرانی به مدت پنج ساعت در یکی از سواحل معروف و پرتبلیغ دوبی و تجاوز، آزار و اذیت، ربایش، سرقت و تهدید آن‌ها خبر دادند. انتشار اخباری این‌چنین محرکی شد تا به آمار سال‌های اخیر در زمینه‌ سفر ایرانی‌ها به این شیخ‌نشین پر زرق و برق نگاهی بیندازیم؛ آماری که گویای این واقعیت است که دوبی همچون گذشته دیگر حیاط خلوت گردشگران ایرانی نیست.

در سال ۲۰۱۳ تعداد گردشگران ایرانی که به دوبی سفر کردند ۱۴.۱ درصد کاهش داشت و این به معنای این بود که ایرانی‌ها بزرگترین کاهش سالانه‌ گردشگر در دوبی را به نام خود زدند. در سال گذشته تنها ۲۷۸ هزار ایرانی دوبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی سواحل دبی اخبار جالب

این در حالیست که در سال ۲۰۱۱ ایران رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشت و این رقم به ۴۷۷ هزار مسافر رسیده بود.

سال ۲۰۱۲ که اقتصاد ایران با بحران افزایش قیمت دلار و طبعا نزول ارزش واحد ریال مواجه شد، تعداد مسافران ایرانی دوبی تا ۳۲ درصد هم کاهش داشت. در آن سال از میان ۲۰ ملیتی که دوبی را برای سفر خود برگزیدند، ایران تنها کشوری بود که آمارش دچار تنزل شد.

اما جدا از مسائل اقتصادی‌، نقش امنیت مسافران هم در بروز چنین آماری بسیار پررنگ است. داستان حادثه ساحل جمیرا از آنجا آغاز شد که این دو زن ۲۲ ساله ایرانی در ساعت ۳ نیمه‌شب در ساحل قدم می‌زدند که خودرویی حامل سه مرد جلوی‌ آنها را می‌گیرد.

یکی از مردها کارت شناسایی پلیس به آن‌ها نشان می‌دهد و آن دو را به نوشیدن مشروبات الکلی متهم می‌کنند. این سه مرد که احتمالا به دلیل مصرف مواد مخدر حالت عادی نداشتند‌، دو گردشگر ایرانی را به‌زور سوار ماشین می‌کنند و به یکی از آن‌ها تجاوز می‌کنند.

خودرو تا ساعت ۸ صبح در همان حوالی در حرکت بود تا این که در زمان توقف، یکی از دو زن توانست فرار کند و به یک رستوران پناه برد. درواقع این دو زن به‌مدت پنج ساعت در یک خودرو توسط سه مرد در حال آزار و اذیت بودند.

در این ماجرا، وقتی خودرو جلوی پای گردشگران ایرانی ایستاد‌، یکی از مردان پیاده شد و با مشت به بینی یکی از دخترها کوبید. سپس آن‌ها را به زور در صندلی عقب نشاندند. سپس وقتی نقشه شوم تجاوز به یکی از دخترها به خاطر نوع پوشش وی ممکن نشد، به دوست گردشگر او تجاوز کردند. درحالیکه درخواست کمک آن‌ها با جیغ و فریاد، هیچ فایده‌ای نداشت.

به گفته این دختر ایرانی، یکی از مردها حتما چیزی مصرف کرده بود، چون اصلا عادی رفتار نمی‌کرد. اما بوی الکل از آن‌ها استشمام نکردند. با این حال قرص‌هایی در یک کیسه‌ پلاستیکی پشت خودرو دیده می‌شد. آن‌ها پول‌های دختران را دزدیدند و با ضرب و شتم آنها، تهدیدشان کردند که به پلیس اطلاع ندهند.

این سه مرد متجاوز اماراتی که یک دانشجوی ۲۰ ساله‌، یک فرد بی‌کار ۲۳ ساله و یک پلیس ۲۳ ساله بودند، به جرم آدم‌ربایی، مصرف مواد مخدر، جعل هویت افسر پلیس، هتک حرمت به دو زن و سرقت اموال آن‌ها متهم هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. شهره می گوید

    بابا این ایرانی ها همچین که از مرز رد میشن اونقده بی جنبه میشن که نگو از همون فرودگاه لباس و روسریاشونو بر میدارن من خودم تو دوبی زنان ایرانی رو دیدم که استغفرالله اونقده بد میگردن که نگو با لباس زیرو استغفرالله … پوشیدگی و حجاب برا ادم امنیت میاره این رو باید بانوان بفهمن و گرنه که بسم الله هر جور میخاین بگردین هر کی رو تو قبر خودش میزارن

    1. حجاب ایران باستان می گوید

      ایرانی از دوران باستان پوشش و حجاب را نه تنها مختص زنان بلکه آن را از ویژگی‌های اهورایی مردان نیز می‌پنداشته و در مقابل، برهنگی و بی بند و باری را اهریمنی می‌دانسته است.
      به گزارش شبکه خبر، نقش‌ها و کتیبه‌های بر جای مانده از داخل و خارج از مرزهای ایران کهن، از هزاران سال پیش، گواهی می‌دهند که نیاکان پارسای مردمان سرزمین پارس، نسبت به بسیاری از مردمان هم عصر خویش معتقدتر و پایبندتر به حفظ این ارزش آسمانی بوده‌اند.
      وشش زنان در ایران باستان همواره سبک و اسلوب خاصی داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که پوشش تمام بدن در دوره‌های مختلف تاریخی چه نزد زنان و چه نزد مردان در ایران یک حقیقت بوده است و در طول تاریخ به هیچ وجه ایرانیان در برهنگی به سر نمی‌برده‌اند.
      ویل دورانت معتقد است نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته‌است که می‌توان ایران را منشأ اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست.
      دایره‌المعارف لاروس نیز پیدایی حجاب زنان را به ایران باستان نسبت می‌دهد. در تفسیر اثنی عشری چنین آمده‌است: تاریخ نشان می‏دهد که حجاب در فرس (فارس) قدیم وجود داشته ‌است.زرتشت در حدود بیش از هزار سال (و به روایاتی بیش از هزاران سال) پیش از میلاد مسیح، در کتاب «یسنا» بر عفت سرشتین در کنار پوشش ظاهری پافشاری کرده ‌است.
      بر پایه آنچه از این دین باستانی ایرانیان برمی آید و موبدان هم اکنون نیز بر آن پافشاری می‌کنند ؛ پوشش زن باید به گونه‌ای باشد که حتا یک تار موی او نیز آشکار نگردد.
      در خرده اوستا نیز چنین آمده ‌است: «همگان نامی ز تو بر گوییم و همگان سر خود را می‌پوشیم و آن گاه به درگاه دادار اهورامزدا نماز می‌کنیم».
      پس بدحجابها اصیل نیستند و بی فرهنگند .

  2. شقایق می گوید

    خدابخیربگذرونه آخرتمونو!

  3. منتظر می گوید

    نمی دونم چرا اینقدر از حجاب و پوششی که به نفعشونه فراری هستند واقعا شرم آوره اینقدر خدا لی لی به لالاشون گذاشته بازم ناشکرند دنبال مرغ همسایه هستند و از نعمت های خودشون غافل نعمت حجاب زمانی که نباشه تازه قدرشو می دونند مثل سلامتی با اومدن کرونا