تداوم فعالیت های “پلوله” پس از ورشکستگی زیر نظر اداره تسویه

0

انحلال شرکت گاز لوله و احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی سهامدار عمده آن یعنی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی از محل برگشت ذخیره کاهش ارزش بابت شرکت گاز لوله از جمله صحبت ها و گمانه زنی هایی است که پیرامون “پلوله” مطرح شده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت گاز لوله در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در پی تأیید ورشکستگی این مجموعه طی اواخر سال ۹۲، فعالیت های شرکت زیر نظر اداره تسویه امور ورشکستگی از ۲۹ اردیبهشت ماه امسال انجام می شود.

سیاوش بابایی با تکذیب خبر انحلال شرکت گاز لوله، در این خصوص افزود: انحلال این مجموعه طبق قانون منوط به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سهامداران و تصمیم گیری سهامداران و هیأت مدیره در خصوص انحلال یا تداوم فعالیت های آن می باشد.

 این در حالی است که در حال حاضر ناظر تسویه مشخص شده و نماینده آن نیز در مجمع عمومی عادی برگزار شده طی تیر ماه امسال حضور داشته است.

وی افزود: شرکت گاز لوله طبق رأی دادگاه قضایی از اول فرودین ماه سال ۸۵ توان بازپرداخت بدهی های خود را نداشته و می بایست تصدیق بدهی با نظرات اداره تسویه امور ورشکستگی انجام پذیرد که این امر از تیر ماه امسال آغاز شده است.

برهمین اساس اداره تسویه طی چندین نوبت از بستانکاران جهت بررسی اسناد و مدارک در اختیار آنها دعوت به عمل آورده و با توجه به صورت های مالی شرکت به بررسی آنها می پردازد.

مدیر مالی شرکت گاز لوله ادامه داد: پس از مشخص شدن میزان دقیق بدهی ها احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی “وپترو” به عنوان سهامدار عمده “پلوله” چندان دور از انتظار نیست که البته تاکنون میزان دقیق بدهی ها مشخص نشده و فرآیند انجام آن تا یکسال آتی به طول می انجامد.

بابایی به فعالیت های این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت های شرکت، حضور در مناقصات شرکت آب و فاضلاب و نیز شرکت های گاز رسانی استان ها می باشد و تاکنون نیز این فعالیت ها تداوم داشته، به گونه ای که روند تولید و فروش محصولات تولیدی “پلوله” بدون بروز مشکلاتی انجام می پذیرد و مطالبات شرکت از مجموعه های طرف قرارداد دریافت می شود.

وی افزود: ظرفیت تولید سالانه این مجموعه حدود هفت هزار تا ۱۰ هزار تن می باشد که این میزان هر سال پوشش داده می شود و با توجه به قیمت های لحاظ شده در قراردادها حاشیه سود مناسبی کسب می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ