عروس مگس ها وارد تهران شد + عکس

0

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران در پاسخ به پرسش‌های موجود، درباره حضور برخی حشرات جدید در فضای تهران، با بیان این که “مگس سفید” آفتی خطرناک نیست، گفت: به دلیل جلوگیری از آلودگی محیط زیست نمی‌خواهیم سم‌پاشی کنیم.

مگش سفید حیوانات زیبا و دوست داشتنی حشره زیبا اخبار جالب
محمد مختاری در رابطه با برخی گزارش‌های شهروندان مبنی بر تجمع حشرات در برخی محلات تهران ضمن تایید حضور این حشرات گفت: به دلیل حرارت بالا حشراتی موسوم به “مگس سفید” در منطقه ۶ شهرداری تهران افزایش پیدا کرده‌ است.

وی افزود: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست از مبارزه مکانیکی از جمله آب‌شویه با مایع پالیزین دو در ۱۰۰۰ و یا جمع‌آوری برگ‌های آلوده در ساعات پایانی شب برای مقابله اقدام می‌کنیم.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران در عین حال سم‌پاشی بی‌رویه را عامل بروز این مسئله برشمرد و افزود: بر این اساس حشراتی که مگس سفید را شکار می‌کنند در سمپاشی از بین می‌روند که این روند باعث می‌شو مگس سفید افزایش پیدا کند.

با این وجود و تایید شهرداری و در حالی که بسیاری از محلات منطقه ۶ تهران با این مشکل مواجه‌اند، علی‌محمد شاعری، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از وجود آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: تا کنون در این باره گزارشی به ستاد نیامده است.

مگس سفید یا «عسلک گلخانه»، آفتی است با نام علمی Bemisia tabaci که در زمستان به صورت تخم بر روی خاک یا بقایای خاک دیده و با افزایش درجه حرارت هوا فعال می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ