“کاترین اشتون” وقتی ۲۶ سال داشت + عکس

0

کاترین اشتون (Catherine Ashton) (متولد ۲۰ مارس ۱۹۵۶) نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی است.

بیوگرافی کاترین اشتون

کاترین اشتون عضو حزب کارگر بریتانیاست و در سال ۱۹۹۹ لقب بارونس گرفت. او در خانواده‌ای از طبقه کارگر در لانکشایر بریتانیا بدنیا آمد و اولین عضو خانواده اش است که توانسته به دانشگاه راه پیدا کند.

قبل از فعالیت سیاسی در کمپین خلع سلاح هسته‌ای فعالیت می‌کرد و تا مقام معاونت این سازمان پیش رفت. در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر بود.

در سال ۲۰۰۹ به عنوان مسئول سیاست خارچی اتحادیه اروپا انتخاب شد وی پیش از این کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود.

بیوگرافی کاترین اشتون

کاترین اشتون در حال حاضر در میان سیاستمداران جهان به صورت رسمی یکی از بیشترین حقوق‌های جهان را می‌گیرد و حتی قرار است پس از سال ۲۰۱۴ که دوره ریاستش تمام می‌شود، تا سه سال پرداخت حقوقش ادامه داشته باشد. روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرده که این عضو حزب کارگر انگلیس هر چند در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی (مهر-آبان ۱۳۹۳) فعالیتش به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان می‌رسد اما تا سال ۲۰۱۷ سالانه ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ پوند معادل حدود ۲۰۵ هزار دلار حقوق می‌گیرد که در مجموع سه سال حدود ۴۰۰ هزار پوند یا حدود ۶۱۴ هزار دلار می‌شود؛ یعنی با یک حساب سرانگشتی معلوم می‌شود که حقوق پایه سالانه خانم اشتون در حال حاضر رقمی حدود ۳۷۳ هزار دلار یا ماهانه ۳۱ هزار دلار است. البته این رقم فقط رقم حقوق پایه است و می‌گویند اشتون در سال در مجموع حدود ۵۰۳ هزار دلار به دست می‌آورد یعنی حتی از حقوق دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هم بیشتر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ