آغاز بدبختی با دریافت وام هایی با وعده خوشبختی / حاج جبار با بهره ۳۴ درصدی

0

امروزه مؤسسه های اعتباری و همچنین بانک های خصوصی کشور با شعار حمایت از نسل جوان در تحقق اشتغال زایی اقدام به واگذاری تسهیلات بانکی با بهره حدود ۳۴ درصد سالیانه می نمایند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، با توجه به اینکه افراد میلیاردر جامعه با دریافت سودهای توافقی اقدام به سپرده گذاری در بانک های خصوصی کشور می نمایند عدالت اقتصادی در کاهش نرخ سود سپرده های روزشمار و سالیانه بانکی تنها برای افراد کم درآمد جامعه در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، مؤسسه های اعتباری در مدت زمان کوتاهی پس از طی مراحل سخت گیرانه در اخذ تسهیلات بانک های دولتی کشور با شعار حمایت از نسل جوان در میان افراد کم درآمد جامعه به صورت قارچ گونه ای رشد نمودند ولی گویا آواز دوهل از دور خوش است و مؤسسات اعتباری و بانک های خصوصی میزان دریافت سودهای علی الحساب را که امروزه به عنوان بهره بانکی نیز از آنها یاد می شوند را به گونه ای اعمال می نماید که جایگزین پرداخت سودهای توافقی میلیاردها گردد.

این گزارش می افزاید، اکنون چه راه حلی برای دریافت وام برای نسل جوان امکان پذیر می باشد که برای دریافت چندر غاز پول بایستی علاوه بر همراه داشتن چندین ضامن و سند ملکی در نهایت یک وام با بهره حدود ۳۴ درصد را به عنوان سکوی پرتاب آغاز زندگی خود انتخاب نماید؛ آیا با این رویه انتظار تشکیل خانواده از یک جوان امری منطقی به نظر می رسد؟

در همین راستا، خبرنگار ما طی تماس با چندین مؤسسه اعتباری، بانک های خصوصی و همچنین بانک های خصوصی اقدام به تهیه گزارش در خصوص میزان مبلغ های دریافتی وام با مدت زمان بازپرداخت و سود علی الحساب آن کرده است که در ذیل می خوانیم:

وام کم بهره وام بدون سود وام بدون بهره

شایان ذکر است در میان تحقیقات انجام شده در خصوص شرایط اخذ تسهیلات از این مؤسسات، تنها یک مؤسسه اعتباری در راستای قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به واگذاری تسهیلات با سپرده گذاری بدون بهره و همچنین ارایه وام تا سقف ۲ میلیارد ریال با بهره ۲۲ درصد سالیانه را برای نخبگان، خلبان ها و همچنین هیأت های علمی در نظر گرفته است. به عنوان مثال سپرده گذاری به ارزش ۵۰ میلیون ریال به مدت شش ماه در این مؤسسه منجر به اخذ تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی در بازپرداخت ۱۲ ماهه بدون سود علی الحساب محاسبه می گردد.

بدین ترتیب همانطور که در جدول بالا مشاده کردید کف سود تسهیلات در این مؤسسات ۲۵ درصد است که اغلب هم در حدود ۳۰ درصد می باشد و معلوم نیست که متقاضی وام در این شرایط رکود چه کاری را باید انجام دهد که هم خود سود کند و هم قسط وام را پرداخت کند و این وام ها عمدتاً با وعده خوشبختی و خوشبخت کردن آحاد جامعه ارایه می شود سرآغازی برای بدبختی آنهاست و پایان خوشایندی ندارد.

وام کم بهره وام بدون سود وام بدون بهره

جالب اینکه در قدیم حاج جبار نزول خوار از طرف مردم مورد لعن و نفرین بود ولی مؤسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی که غالباً با شکل و شمایل مدرن و ۲۰۱۴ هستند با گرفتن ضامن و وثیقه چه بلایی سر مردم می آورند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ