گزارش امروز بازار سهام / بورس فرزند سرراهی اقتصاد نیست

0
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه ۹۳٫۰۶٫۱۹ شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۴۶ واحد کاهش به رقم ۵۲۸۷۷ واحد رسید. عکس این وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت ۳۶۵ واحد رشد عدد ۱۴۲۱۷۶ واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با ۴ واحد افت به رقم ۷۱۹۲۵ واحد رسید.

همچنین در این روز “فملی” با ۳۹ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “کچاد” با ۲۳ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۴ واحد افزایش به رقم ۸۱۷ واحد رسید.

در این شرایط امروز “مارون” با ۶ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل “ذوب” با ۱ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۳۸۰ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۵۱۵ میلیارد ریال رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، آخرین روز معاملاتی از هفته جاری را هم دیدیم بازهم نزول و بازهم ناامیدی، مسایل حاشیه ای میزان افت شاخص هم بماند. دیگر حال و حوصله صحبت و تحلیل این بازار را نداریم، هرکه را می بینیم چهره ای خسته و درهم فرو رفته دارد.

تحلیل می کنی جواب نمی دهد، بدون تحلیل سهم می خری باز هم فرقی ندارد، شایعه و خبر غیر موثق هم که جای خود دارد، نهایت تمام این اقدامات می شود ضرر و زیان، هیچکس نمی داند بورس را چه شده و چه بر سر سرمایه های مردم دارد می آید.

هرچیزی حد دارد، تعارف که با یکدیگر نداریم اگر واقعاً اعتقادی به بازار سرمایه ندارید، اگر این بازار را برای اقتصاد مضر می دانید، اگر واقعاً به دید یک مانع برای برطرف کردن رکود و تورم در کشور به این بازار نگاه می کنید خوب تعطیلش کنید تا همه راحت شوند و تکلیف معلوم شود.

وقتی کار به جایی می رسد که مدیر عامل از وضعیت آتی شرکت خود بی خبر است کاملاً مشخص می گردد که کجای کار هستیم.

واقعاً نمی توانیم درک کنیم که به راه افتادن یک بازاری مثل مسکن که ۸۰ درصد آن بر مبنای دلال بازی می چرخد با چه توجیهی باید این همه وقت و نقدینگی برای آن صرف شود اما بازار سرمایه که می تواند اقتصاد یک کشور را با جمع آوری نقدینگی سرگردان جامعه و تزریق به بخش تولیدی به گردش درآورد اینگونه مورد بی مهری قرار گرفته و انگار دشمن خونی اقتصاد این ممکلت است.

اصلاً هرچه که مسئولین قبول دارند ماهم قبول داریم، آقا اصلاً هرچی که شما بگید فقط به یک سوال ما پاسخ دهید:

” دلیل این همه بی تفاوتی نسبت به این بازار چیست و چه تفاوتی با بازار مسکن دارد که این فرزند تنی اقتصاد محسوب می شود و آن حتی در حد فرزند سرراهی هم نیست.”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ