گزارش روزانه بورس / این افراد خوشحال ترین سهامداران بورس هستند

1
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه ۹۳٫۰۶٫۲۳ شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۵۶ واحد افت به رقم ۵۲۳۴۸ واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت ۲۹۸ واحد کاهش عدد ۱۴۱۷۱۵ واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با ۹۹ واحد افت به رقم ۷۱۳۸۶ واحد رسید.

همچنین در این روز “کچاد” با ۱۱ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “تایپکو” با ۲۶ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۴ واحد افت به رقم ۸۰۹ واحد رسید.

در این شرایط امروز “شپاس” با ۰٫۳۴ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل “مارون” با ۳ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۱۰۴ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۱۸۹ میلیارد ریال رسید.

روند نزولی شاخص بورس در دومین روز از هفته جاری ادامه یافت تا همچنان این نماگر با سیر منفی خود در آستانه رکوردی دیگر در روند رکودی قرار بگیرد. همچنین در معاملات روز جاری شاهد معامله بلوکی سهام شرکت های سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، صندوق بازنشستگی کشوری و سرمایه گذاری دارویی تأمین بودیم.

بنابر گزارش بورس نیوز، نکته جالب این روزهای بازار معاملات بلوکی سهام شرکت ها در نوسانات مثبت است که بسیار تأمل برانگیز نیز می باشد چراکه خرید سهام به صورت بلوکی در نوسانات مثبت و در بازاری منفی دل شیر می خواهد و بس. آقا دستخوش با این کار هم سهامتون رو می خرید هم یه نیمچه کمکی به شاخص ما می کنید و البته بی تأثیر هم نیست در این بازاری که همه به دنبال خط حمایت و مقاومت هستند این اتفاقات برای اهالی چارتیستی خوشایند است.

از طرفی دیگر همچنان شاهد اقبال بازار سرمایه به برخی سهام کوچک هستیم. در شرایط فعلی نه حرف تازه ای هست و نه اتفاق جدیدی رخ داده از همین رو کماکان نظاره گر روند نزولی بزرگان بازار و جولان کوچک ترها هستیم که این موضوع در کنار حجم اندک معاملات و کاهش بسیار محسوس ارزش معاملات مؤید حضور متداوم نااطمینانی میان سرمایه گذاران می باشد.

اما شاید بد نباشد در بازار پرتلاطم و منفی این روزها یادی از خوشحال ترین سهامداران حال حاضر بورس داشته باشیم. خیلی جالب است بدانید ناراحت ترین سهامداران دیروز خوشحال ترین سهامداران امروز هستند. بله سهامداران گروه پالایشی که در بدترین روزهای بورس، سهامشان از گزند نوسانات منفی بدور است و حداقل خیالشان راحت است که امروز اگر اکثر اهالی تالار در حال شناسایی زیان هستند اما سهام آنها در قیمت دو ماه قبل خود فعلاً باقی مانده خوشحال ترین افراد حال حاضر بورس هستند و از آنجاییکه این گروه جز خوش شانس ترین گروه های بورسی می باشد احتمالاً در بازاری مثبت نمادشان بازگشایی خواهد شد و اگر رشد قیمتی را تجربه نکنند حداقل افت قیمتی را هم نخواهند دید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مريم می گوید

    سلام خوب بود خدافظ