آئودی R8 هم وارد تهران شد + عکس و مشحصات

0

بعد از ورود چند دستگاه از مدل‌های مختلف و خاص  SLS‌، ورود لامبورگینی مورسیه لاگو ، BMW M3 E92 و در کنار این‌ها ورود دو دستگاه بنتلی و چند دستگاه کوروت C۷ که گزارش همه آن‌ها را در شماره‌های قبل به چاپ رساندیم اکنون نوبت به آئودی R8 رسیده تا تهرانی‌ها بعد از مدت‌ها باز هم چشمشان به جمال R8 روشن شود.

مشخصات آئودی R8 لامبورگینی مورسیه لاگو قیمت آئودی R8

مدتی پیش یک دستگاه آئودی R8 میهمان خیابان‌های تهران بود. این سوپراسپرت آلمانی که به رنگ خاکستری مزین شده مدتی پیش در خیابان‌های تهران در حال تردد بود. R8 از جمله سوپراسپرت‌هایی است که تعداد انگشت‌شماری از آن تاکنون وارد کشورمان شده و از این رو برای علاقه‌مندان به خودرو تازگی دارد.

R8 تنها سوپراسپرت کمپانی آئودی بوده و تولید آن از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است. زیر کاپوت شیشه‌ای این سوپر اسپرت یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی ۴۱۶۳سی‌سی قرار دارد. این پیشرانه قادر است ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت در ۷۸۰۰ دور در دقیقه و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. همچنین گیربکس شش سرعته اتوماتیک R8 وظیفه انتقال قدرت به چهارچرخ خودرو را به عهده دارد.

این سوپراسپرت ۱۵۶۰ کیلوگرمی از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۴٫۱ ثانیه می‌پیماید و عقربه سرعت آن تا ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت پیش می‌رود. این سوپر اسپرت آلمانی از نظر مصرف سوخت به هیچ‌وجه شبیه خودروهای آلمانی نبوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۲۲٫۲ لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم خیلی بالایی است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ