مرگ دردناک زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک

0

یک زن جوان باردار روز گذشته پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق استان هرمزگان، جان خود را از دست داد. به گفته یکی از مسئولان، قرارداد پزشک متخصص زنان و زایمان طرف قرارداد بیمارستان جاسک یک روز قبل از مرگ وی و نوزادش به پایان رسیده بود و پزشک جدید نیز حدود ۱۶ساعت بعد از اتفاق به جاسک رسیده است.

 فرماندار جاسک با تایید این خبر، اظهار داشت: این بانوی ۳۴ساله به نام «ساره خاتون دهشتی» بامداد سه شنبه از بخش لیردف به بیمارستان جاسک منتقل شد ولی پس از آن جان خود را از دست داد.

علی سالاری افزود: هر چند در افکار عمومی نبود داروی مورد نیاز و خون به عنوان دلیل مرگ این مادر باردار منتشر شده اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی درباره علت این اتفاق اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: شهرستان جاسک متخصص زنان و زایمان ندارد اما جراح عمومی و مامای مستقر در بیمارستان توانایی انجام عمل وضع حمل زنان باردار را دارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک یادآور شد: گزارش مکتوب و مستند از روند مراجعه و اقدامات درمانی و دلیل قطعی مرگ این مادر باردار از مسوولین پزشکی خواسته شده که این گزارش در حال تهیه بوده و هنوز به فرمانداری نرسیده است.

 رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز در این باره اظهار داشت: این مادر جوان در چهارمین زایمان خود با توجه به فرا رسیدن زمان وضع حمل، بدون هیچ گونه مشکل خاصی به مرکز تسهیلات زایمان بخش لیردف مراجعه کرده است.

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: این مادر بیمار در مراحل پایانی زایمان دچار پدیده نادر «آمبولی مایع آمیونیتیک» شده و با توجه به اختلال انعقادی ناشی از این عارضه در شرایطی که ضریب هوشیاری وی در حال کاهش بوده به بیمارستان جاسک منتقل شده است.

این مقام پزشکی اضافه کرد: مادر باردار در حالت کما و با ضریب هوشیاری پایین به بیمارستان جاسک رسیده که اقدامات درمانی بی‌اثر بوده و مادر و نوزاد هر دو جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر نوروزیان هرچند در ساختار مرکز تسهیلات زایمان جاسک پزشک زنان و زایمان پیش بینی نشده و در زمان مراجعه به جاسک نیز بیمارستان این شهر متخصص زنان و زایمان نداشته، اما متخصص بیهوشی و پزشک جراح عمومی در بیمارستان حاضر بوده و تمام اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: عارضه آمبولی مایع آمیونیتیک پدیده‌ای نادر در بین زنان باردار هنگام وضع حمل است اما در مراکز پیشرفته نیز، در ۹۷درصد موارد باعث مرگ مادر می‌شود و نمی‌توان علت فوت مرحومه دهشتی را به نبود متخصص زنان و زایمان نسبت داد.

دکتر نوروزیان اضافه کرد: قرارداد پزشک متخصص زنان و زایمان طرف قرارداد بیمارستان جاسک یک روز قبل از این حادثه به پایان رسیده و پزشک جدید نیز حدود ۱۶ساعت بعد از این اتفاق به جاسک رسیده است.

شهرستان جاسک با بیش از ۵۰هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۳۰۰کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و جمعیت شهر جاسک نیز حدود ۱۵هزار نفر تخمین زده می‌شود. (ایرنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ