ورود سیمان به بورس کالا منتفی شد

0

در حالی که دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان از ورود مجدد سیمان به تالار شیشه‌ای بورس کالا خبر داده، معاون امور معادن و صنایع معدنی اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای ورود سیمان به بورس کالا ندارد.

 ۱۳ سال پیش سیمان در بورس کالا وارد و پس از مدتی متوقف شد که به گفته دبیر انجمن سیماناکنون شرایط ورود مجدد سیمان به بورس فراهم شده و قرار است مجوز لازم برای ورود این محصول به بورس کالا صادر شود که البته به نظر کارشناسان و مدیران بستگی دارد.

اما امروز سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی این موضوع را منتفی اعلام و تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ای برای ورود سیمان به بورس کالا ندارد.

در صورتیکه به گفته شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان قرار بود در راستای حل مشکلات ورود سیمان به بورس کالا مهر ماه همایشی با حضور مدیران و دست‌اندرکاران بخش سیمان برگزار شود.

به گفته وی علیرغم وجود برخی محدودیت‌ها برای ورود سیمان در بورس قرار شده مجوز لازم را برای ورود سیمان به بورس کالا صادر شود.

اما طبق اعلام وزارت صنعت، می‌توان گفت ورود مجدد سیمان در بورس کالا منتفی شده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۸۰ سیمان وارد بورس کالا شد اما در آن زمان از میان ۳۰ کارخانه طی ۲۵ معامله‌ای که انجام شد بیشتر از یک میلیون تن نبود در صورتی که انتظار می‌رفت ۶۰ میلیون تن سیمان فروخته شود که این امر موفقیت‌آمیز نبود چراکه آن زمان برای کالاهای بورس، سقف قیمت در نظر گرفته می‌شد و کمتر از یک میلیون تن سیمان طی دو سال فروخته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ