پر سودترین و کم بازده ترین بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مشترک / ۸۶ درصد صندوقها تجدید شدند!

0

صندوق های سرمایه گذاری مشترک از جمله نهادهای مالی رسمی و معتبری هستند که رسالت اصلی آنها سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و انواع اوراق می باشد و همواره نیز کارشناسان و فعالان اقتصادی، به افرادی که اطلاعات کافی در زمینه بازار سرمایه ندارند سرمایه گذاری در بورس از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک توصیه می شود.

در این گزارش به بررسی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مشترک طی شهریور ماه امسال پرداخته شده است.

طی شهریور ماه امسال ۷۷ صندوق سرمایه گذاری مشترک در بورس فعالیت داشته اند که در میان آنها تنها ۹ صندوق موفق به کسب بازدهی مثبت شده اند که البته میزان بازدهی آنها حدود یک درصد و در برخی موارد کمتر از آن بوده است به عبارت دیگر ۸۶ درصد صندوقها تجدید شده اند !

علاوه بر این، بورس نیز طی معاملات یک ماه اخیر خود توانست بازدهی مثبت ۰٫۶۶ درصدی را به دست آورد.

براساس اطلاعات موجود، صندوق سرمایه گذاری یکم سامان، همیان سپهر و یکم سهام گستران شرق از جمله صندوق هایی هستند که بازدهی مثبت بیش از یک درصدی را طی مدت مذکور کسب کردند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان تحلیل بورس امروز بهترین صندوق سرمایه گذاری اخبار بورس امروز

صندوق های نوین نیک، پیشگام، رشد سامان، صندوق ذوب آهن، نیکان پارس، اندیشمندان پارس نگر خبره نیز طی شهریور ماه امسال بازدهی مثبت، اما اندک و کمتر از یک درصد به دست آوردند.

براساس این گزارش، بازدهی صندوق سرمایه گذاری افتخار حافظ و میعاد ایرانیان نیز به دلیل عمر کمتر از یک ماهه آنها صفر محاسبه گردیده است.

مابقی صندوق ها یعنی ۶۶ صندوق سرمایه گذاری مشترک موفق به دستیابی به بازدهی مثبت نشدند و بازدهی منفی محقق کردند که از میان آنها صندوق های مهر شریعه، دیدگاهان و نیز صنعت و معدن رتبه های نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان تحلیل بورس امروز بهترین صندوق سرمایه گذاری اخبار بورس امروز

همانطور که بدان اشاره شد، اکثر صندوق های سرمایه گذاری مشترک اعم از صندوق های مطرح بورسی و صندوق هایی که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند، بازدهی منفی را به سرمایه گذاران خود اعطا کرده اند و همزمان با آغاز مهر ماه فعلا در ته کلاس هستند .

چراکه بورس و شاخص کل نیز متأثر از روند نزولی حاکم بر روند معاملات سهام شرکت های بورسی نتوانست در مسیر صعودی حرکت کند و فعالان بازار سرمایه طی معاملات شهریور ماه نیز همچنان شاهد کاهش ارزش سرمایه خود بودند و در این بین سرمایه گذاران در صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز از گزند این روند منفی مصون نماندند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ