ساخت هر iPhone برای شرکت اپل چقدر هزینه دارد؟

0

اپل با گوشی هوشمند جدید خود یعنی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس امروز موفق شد تا رکورد های فروش را بشکند. ۱۰ میلیون نسخه از گوشی های جدید اپل تا امروز به فروش رفته است. اما شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که هزینه سخت افزارهای به کار رفته در این گوشی هوشمند برای اپل چقدر تمام میشود!

مشخصات آیفون 6 قیمت آیفون 6 فروش آیفون 6 شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر سود

به گزارش «تابناک» رکورد پیش فروش آیفون تنها در ۲۴ ساعت ابتدایی، برابر با ۴ میلیون نسخه برای این هوشمند جدید بود که رکوردهای فروش و پیش فروش را جا به جا کرد. اما امروز شرکت اپل موفق شد تا یکبار دیگر رکوردهای فروش را جا به جا کند: ۱۰ میلیون نسخه در تنها سه ورز از زمان انتشار نسخه جدید!

این در حالی است که لاین گوشی هوشمند جدید تا کنون تنها به شکل رسمی در کشورهای آمریکا، انگلستان، استرالیا، پورتوریکو، کانادا، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، سنگاپور و ژاپن منتشر شده و به فروش میرسد. در نتیجه میتوان انتظار داشت که طی روزهای آتی این رکورد با رسیدن آیفون ۶ به بازارهای جدید باز هم جا به جا شود:

اما بهای هر آیفون ۶ در بازار به شکل رسمی برابر با ۶۴۹ دلار از سوی شرکت اپل تعیین شده است. اما هزینه سخت افزارهای به کار رفته در این گوشی هوشمند برای اپل چقدر است؟

نشریه  CNNMoneدر  ویدئویی که بر روی وب سایت خود منتشر کرده است، به شکلی جالب توجه هزینه هر یک از سخت افزارهای به کار رفته در گوشی هوشمند اپل را مورد بررسی قرار داده است. هزینه هایی از جمله صفحه نمایش، باتری، دوربین، بورد و …:

نکته جالب در اینجا است که بر اساس بررسیCNNMoneyهزینه نهایی برای همه این سخت افزارها چیزی در حدود ۲۲۷ دلار برای شرکت اپل تمام شده است. یعنی اختلاف قیمتی برابر با ۳۷۲ دلار در هر آیفون برای اپل:

البته این ویدئو تنها نشان دهنده هزینه سخت افزار های به کار رفته در این گوشی هوشمند است. در کنار این هزینه قطعا باید هزینه های مربوط به بازاریابی، طراحی، کارمندان و مانند آن را نیز اضافه کرد.

از سوی دیگر نباید هرگز تجربیات شرکت بزرگی مانند اپل را در این خصوص به دست فراموشی سپرد. بدون شک اگر امروز شرکتی مانند اپل قادر به آن شده است که هزینه های سخت افزاری خود را تا این حد کاهش دهد، نتیجه سرمایه گذاری های کلان و هدف داری است که این شرکت طی سالهای گذشته صورت داده است.

مشخصات آیفون 6 قیمت آیفون 6 فروش آیفون 6 شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر سود

برای مثال چندی پیش شرکت اپل اقدام به خرید شرکتBeats Electronicتولید کننده لوازم صوتی و هدفون کرد به قیمت حدود ۳ میلیارد دلار کرد. بسیاری از کارشناسان در همان زمان در این خصوص گمانه زنی میکردند که اپل برای آینده نزدیک خود در این خصوص برنامه ریزی کرده است و چه بسا این هزینه ۳ میلیارد دلاری، در آینده بازخوردهای خود را نشان خواهد داد.

اما با این وجود هنوز هم اختلاف قیمت موجود در بین هزینه های تمام شده در گوشی آیفون و قیمت فروش آن قابل توجه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ