عجیب ترین مکان شناخته شده جهان + عکس

0

در کره ی زمین جزیره ایستر همیشه به عنوان یکی از عجیب ترین مکانها شناخته شده است. این جزیره در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است و از نزدیک ترین جایی که انسان در آن زندگی می کند یعنی کشور شیلی و تاهیتی حدود ۲ هزار مایل فاصله دارد .ورود به این جزیره کار ساده ای نیست.

مناطق توریستی مکان دیدنی توریستی اخبار جالب
تا به حال دانشمندان ۸۸۷ عدد از این مجسمه ها را در جزیره با میانگین ارتفاع ۴ متر و میانگین وزنی ۱۳ تُن شمارش کرده اند . فقط ۲۸۸ عدد از این ۸۸۷ مجسمه در آخرین آرامگاه خود قرار دارند همچنین بقایای مواد معدنی یا مواد دیگری که هنگام حمل بر روی انها نشسته قابل مشاهده است.
مناطق توریستی مکان دیدنی توریستی اخبار جالب
امروزه سرزمین ، مردم و زبان ساکنین جزیره ایستر به گفته ی سکنه ی آن به ” راپانویی ” بر می گردد. ساکنین جزیره زبان نوشتاریی دارند که ” رونگورونگو” نامیده می شود و حتی امروزه کاملا قابل رمز گشایی نیست. امروزه فقط ۲۶ تابلو چوبی که شامل این زبان است وجود دارد و هنوز معنای آن به وضوح مشخص نیست . به علاوه در جزیره تعداد پترو گلیفس یا پیکره ای سنگی وجود دارد که تصویر پرنده ها و زندگی روزمره ساکنین اولیه جزیره روی آن حک شده است. آنها مثل یک برنامه روزانه نحوه ی زندگی و کارهای روزمره ی نسل های موفق را ، به تصویر کشیده اند.
مناطق توریستی مکان دیدنی توریستی اخبار جالب
یکی از بزرگترین عجایب جزیره ی ایستر توقف ناگهانی ساخت موایی ” مجسمه ها ” است . طبق نظریه دانشمندان افزایش بیش از حد جمعیت جزیره به اکوسیستم صدمه ی بسیار شدیدی وارد کرده بود به گونه ای که دیگر نمی توانست نیازهای مردم را بر آورده کند . عده ای از دانشمندان حدس می زنند جنگل های جزیره در بعضی از مناطق کاملا نابود شده اند ، چون از چوب آنها برای حمل مجسمه های غول پیکر موایی و از زمین آن برای کشاورزی استفاده شده است . پس از مواجهه با کمبود چوب تصمیم گرفته اند که دیگر سنگهای غول پیکر را را جابه جا نکنند ، بنابراین ، توقف ناگهانی جابه جایی با ساخت مجسمه ها در ارتباط است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ