سامی یوسف : همیشه این سوال را ازمن می پرسند که چرا در همه جای دنیا برنامه داری غیر از زادگاهت،ایران؟

0

سامی یوسف خواننده معروف در گفت وگو با روزنامه شرق با اشاره به اینکه در ایران به دنیا آمده و تا سه سالگی نیز در این کشور زندگی کرده است،گفت:

همسر سامی یوسف بیوگرافی سیامک رادمنش بیوگرافی سامی یوسف آهنگ جدید سامی یوسف Sami Yusuf
من عاشق ایران هستم و آرزومندم که کشور زادگاهم را به‌زودی ببینم. این واقعا دور از عقل به نظر می‌رسد که در کشورهای بسیار دوری مانند گویان (Guyana) که پارسال در استادیوم ملی آن برنامه داشتیم، موسیقی اجرا کرده‌ام اما در کشور خودم، جمهوری اسلامی ایران، هنوز اجرا نداشته‌ام.

مردم بعضی وقت‌ها می‌گویند: «سامی تو همه‌جا برنامه داشتی اما هنوز ایران را ملاقات نکرده‌ای.» جواب ساده‌ای که در برابر این حقیقت می‌توانم بدهم این است: برای ملاقات ایران و اجرا ما باید ابتدا یک دعوتنامه معنادار از یک موسسه حرفه‌ای داشته باشیم.

این برای من یک رویاست در ایران اجرا داشته باشم و خیلی هم بیشتر خوشحال می‌شوم اگر بتوانم از مزار پدربزرگ و مادربزرگم و نیاکانم (به‌ویژه در شهر تبریز) و همچنین مقابر متبرکه و مقدس ایران زیارت کنم. آرزو می‌کنم این رویا روزی تحقق پیدا کند.

لازم به توضیح می باشد که :

سامی یوسف (Sami Yusuf) با نام اصلی سیامک رادمنش (متولد ۳۰ تیر ۱۳۵۹ برابر با ۲۱ ژوئیه ۱۹۸۰ در تهران) تهیه‌کننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده ساکن در بریتانیا است که در ترانه‌هایش به مضامین اسلامی می‌پردازد.

وی یکی از دو فرزند بابک رادمنش ترانه سرا و موزیسین است. سامی یوسف معتقد به اینترناسیونالیسم اسلامی است و اصراری به بر اصلیت ایرانی خود ندارد. او از سوی مجله تایم آمریکا به عنوان «بزرگترین ستارهٔ راک اسلام» و از سوی مجله گاردین انگلستان «ستاره راک مقدس» معرفی شده‌است.

سامی یوسف در تیرماه سال ۱۳۵۹ در خانواده‌ای آذربایجانی متولد شد. او در کودکی به همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت نموده و در همان اوایل کودکی با سازهای پیانو، ویولن و سازهای ایرانی چون تار و سنتور آشنا می‌شود. سامی در ۱۸ سالگی به فرهنگستان سلطنتی موسیقی در لندن، یکی از معتبرترین آکادمی‌های جهان در زمینه موسیقی می‌رود تا موسیقی را به شیوهٔ تخصصی بیاموزد.

سامی یوسف مسلمانی است که هدفش را ایجاد تفاهم بین فرهنگ‌ها از طریق ترویج ارزش‌های جهانی و تجلیل از روح انسانی می‌داند. موسیقی او غالباً دربر گیرندهٔ ترانه‌هایی است با مضامین اسلامی و معنوی. وی همچنین از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می‌کند.

عده‌ای موفقیت سامی یوسف را به علت چهره او و یا کلیپ‌هایی که از آهنگ‌هایش ساخته می‌شود، می‌دانند اما بی شک مضامین اجتماعی، آرمان‌گرایانه و اعتراضی ترانه‌ها و آهنگ‌هایش هم در این موفقیت، بخصوص در موسیقی جهان اسلام، بی‌تأثیر نیست.

سامی یوسف در سال ۲۰۰۵ با دختری آلمانی به نام مریم ازدواج می‌کند که پنج سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۰ مسمان می‌شود و خود سامی یوسف می‌گوید که او در ۱۶سالگی از نظر روحی بیدار می‌شود و راه اسلام را در پیش می‌گیرد و به اسلام خدمت کند که در سال ۲۰۰۳ در آلبوم المعلم همکاری می‌کند.

سامی یوسف به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی، اردو، مالایی و عربی ترانه‌هایی خوانده است. جدیدترین اثر او “الا بذکرک” است که به زبان عربی خوانده شده و از قطعات آلبوم آینده او “سلام” خواهد بود.

وی در سال ۲۰۱۲ در محکومیت توهین به پیامبر بزرگ اسلام، ترانه «این یک بازی است» را خواند و از طرفدارانش خواست در محکومیت این حرکت بازدید این ترانه را به میلیون در یوتیوب برسانند. این ترانه به سه زبان ترکی، انگلیسی و اردو خوانده شده است.

پنجمین آلبوم وی با نام “مرکز” در روز ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴‌(۲۱ شهریور سال۹۳)‌ منتشر خواهد شد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ