آخرین جزئیات از حمله اشرار مسلح به پاسگاه سراوان + عکس

0

ساعت ۲۴ هجدهم شهریور ماه ۹۳ “یارمحمد درزاده” و دیگر دوستانش در خوابگاه پاسگاه در حال استراحتبودند که ناگهان با صدای فریاد های حمله حمله نگهبان برجک به بیرون از اتاق پاسگاه دویدند و متوجه سقوط نگهبان از بالای برجک شدند.

 

پاسگاه سراوان بیوگرافی مسلم درازهی اخبار سراوان

 

پس از سقوط نگهبان، اشرار از خدا بی خبر شروع به تیر اندازی به مرزداران غیور بلوچ پاسگاه بم پشت سراوان در میل مرزی ۱۷۱ کردند و با ماشین حامل مواد منفجره به دیوار پاسگاه نزدیک می شوند و دقایقی بعد سمت جنوب ساختمان پاسگاه با انفجار مهیب به طور کامل تخریب شد.

اینها اتفاقاتی بود که مسلم درازهی نیروی بسیجی مرزدار از تاریکی آن شب به خاطر داشت ومی گفت خاک میهنش را به اجنبی نمی فروشد.

مسلم که با اقتدار  ماجرای آن شب را روایت می کرد ادامه داد: پس از انفجار خودروی حامل مواد منفجره یکی از نیروهای مستقر در پاسگاه به بچه ها گفت موضع بگیرید در این میان چشمم به نواب درازهی و شهید یار محمد درزاده  افتاد موضع گرفت که بخوبی موضع گرفتند و به سمت اشرار تیر اندازی کردند من هم سینه خیز به طرف برجک رفتم و لامپ ها را خاموش کردم تا از این تاریکی داخل پاسگاه استفاده کنم و خودم را به بالای برجک برسانم.

او می گوید اشرار یک صدا فریاد می زدند الله اکبر و فرمانده شان می گفت:” بلوچ ها دستانتان را روی سر بگذارید و بیرون بیاید با شما کاری نداریم ما می خواهیم مشرکین را بگیریم، بیرون بیایید ما با شما هم دینیم  و همه ما بلوچ هستیم “.

مسلم در پاسخ به این درخواست تروریست ها می گوید: اینجا کسی مشرک نیست اینان همه از خاک کشورشان در حال دفاع هستند مشرک شمائید که بارها از ما کشته اید و تا نفس در سینه داریم از خاکمان دفاع می کنیم.
این مرزدار بسیجی بلوچ از ادامه ماجرا اینگونه می گوید: به بالای برجک که رسیدم شروع به تیر اندازی به سمت اشرار کردم که ناگهان یکی از گروهک فریاد زد برجک را بزنید او به ما اشراف دارد ولی من با تمام توان مقاومت کردم ، وقتی از بالای برجک به پایین آمدم دیدم”یارمحمد درزاده” درب ورودی ساختمان بر اثر شلیک اشرار به شهادت رسیده بود.

مسلم درازهی با اشاره به اینکه فرمانده اشرار به طور مرتب به گویش بلوچی و فارسی سعی می کرد با عنوان کردن اینکه” ما کاری به نیروهای بلوچ نداریم و تنها می خواهیم مشرکین را بگیریم” نیت تضعیف کردن روحیه نیروهای ما را داشت افزود: آنها فریاد می زدند « مجاهدین خلق زنده باد، جیش العدل زنده باد» اما نیروهای غیور ما به خواست خدا مبارزه کرده و در مقابل آنها مقاومت کردند و مرتب فریاد می زدند ما اجازه ورود به خاک میهنمان را به شما نمی دهیم و تا آخرین نفسی که در سینه داریم می ایستیم.
او در پایان تصریح کرد: حدود ساعت ۴ صبح که هوا کم کم روشن می شد، با استقامت نیروهای بسیجی مرزدار اشراری که قصد ورود و نفوذ به خاک میهن اسلامی و تصرف یک پاسگاه مرزی را داشتند با شهادت یارمحمد درزاده و مجروح کردن ۴ تن دیگر از این نیروهای غیور عقب نشینی کردند و بخوبی دانستند که بلوچ خاکش را به اجنبی نمی فروشد.

بامداد روز سه شنبه ۱۸ شهریور ماه سال جاری تعدادی از اشرار مسلح در منطقه میل مرزی ۱۷۱ شهرستان سراوان به یکی از پایگاه‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه حمله کردند که با رشادت رزمندگان سپاه و نیروهای بسیجی بومی و بلوچ منطقه متواری شدند.این درگیری که از ساعت یک الی ۴ صبح ادامه داشت اشرار مسلح و تروریست‌ها با حمله به پاسگاه مرزی در منطقه سراوان قصد تصرف آن را داشتند که با هوشیاری و مقاومت دلیرانه رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و نیروهای بومی بویژه بسیجیان دلاور بلوچ منطقه مواجه و عملیات مذبوحانه آنها درهم شکسته شد و به دلیل برتری آتش سنگین نیروهای سپاه پس از شکست به ناچار به آن سوی مرز و داخل خاک پاکستان فرار متواری شدند.

پاسگاه سراوان بیوگرافی مسلم درازهی اخبار سراوان

پاسگاه سراوان بیوگرافی مسلم درازهی اخبار سراوان

پاسگاه سراوان بیوگرافی مسلم درازهی اخبار سراوان

این هم عکس بسیجی شهید یار محمد در زاده که در همین درگیری به شهادت رسید

 

پاسگاه سراوان بیوگرافی مسلم درازهی اخبار سراوان

دلاور مردان بسیجی و پاسدار ابدا تسلیم این مزدوران دشمن نشدند و تا آخر درگیری استقامت کردند، شهید یار محمد که واقعا هم یار محمد (صلی الله علیه و آله) و یار اسلام بود تا آخرین قطره خونش جنگید و جانش را فدای اسلام و میهنش کرد، روحش شاد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ