۱۰۰ ضربه شلاق مجازات همجنس گرایان در اندونزی

0

مجلس محلی استان آچه اندونزی روز شنبه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن همجنسگرایی جرم محسوب شده و مرتکبان اعم از زن یا مرد به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم می شوند.

مرد همجنس باز فیلم همجنس بازی عکس همجنس بازی زن همجنس باز

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس مجلس محلی دولت خودمختار اسلامی استان آچه اندونزی صبح امروز (شنبه) و در واپسین هفته از فعالیت قانونی خود با رای هر ۶۹ عضو مجلس ، همجنسگرایی را جرم محسوب کرد.

بر اساس این قانون، همجنسگرایی و ازدواج مردان و زنان همجنس گرا جرم محسوب شده و همجنسگرایانی که با هم ارتباط جنسی برقرار می کنند، به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم می شوند.

مجلس محلی آچه این قانون را پس از یک هفته بحث و جدل و اعتراضات برخی محافل حقوق بشری و فشاربرخی از این محافل به دولت مرکزی اندونزی برای جلوگیری از تصویب این قانون،تصویب کرد.

با این حال در قانون تصویب شده، به دلیل فشار دولت جاکارتا مجازات مرگ و سنگسار برای همجنسگرایان در نظر گرفته نشده است.

دولت اندونزی و دولت محلی آچه از سال ۲۰۰۶ توافقنامه ای را امضا کردند که به موجب آن دولت محلی آچه  از استقلال داخلی در اجرای قوانین اسلامی در محدوده استان آچه برخوردار است.
این توافق نامه پس از سال ها جنگ بین دولت مرکزی اندونزی و مسلمانان استان آچه که ۹۹ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می دهند، صورت گرفت.

از آن زمان تا کنون دولت محلی آچه بر اساس اصول شریعت اداره می شود و پلیس و محاکم قضایی ، قوانینی را که بر اساس اصول اسلامی در مجلس محلی تصویب می شود به مورد اجرا می گذارند.
اندونزی که نزدیک به ۳۰۰ میلیون جمعیت دارد، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان محسوب می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ