شگردهای ویژه برای سرقت اموال شهروندان

0

ماموران پلیس استان کرمانشاه بتازگی مردی را دستگیر کرده‌اند که به شیوه‌ای سنتی، گاو و گوسفند می‌دزدید. این متهم سابقه‌دار پس از دستگیری به سرقت ۱۲۶ راس گوسفند و گاو اعتراف کرد.

مردی جوان مدتی قبل با پلیس تماس گرفت و از سرقت تعدادی از گوسفندهایش خبر داد. او به ماموران گفت: امروز، روز حادثه گوسفندانم را برای چرا بردم و هنگام بازگشت وقتی آنها را شمردم، تعدادشان درست بود اما وقتی گوسفندان را به آغل بردم، متوجه شدم تعدادشان کم شده است.

فکر کردم گوسفندان در طول راه از گله جدا شده اند، به همین دلیل برای یافتن آنها تمام مسیری را که طی کرده بودم، گشتم اما آنها را پیدا نکردم. احتمال می دهم گوسفندانم را دزدیده باشند، زیرا هنگام بازگشت، وانت نیسانی را دیدم که کنار گله ام توقف کرده بود.

آن زمان به خودرو توجه نکردم، ولی حالا احتمال می دهم سرقت کار راننده آن وانت باشد.

تحقیقات پلیسی در این ارتباط با شکایت مرد جوان آغاز شد، اما هنوز نتیجه مشخصی به دست نیامده بود که کارآگاهان با شکایت های مشابه مواجه شدند. در تمام سرقت ها، ردپای مرد وانت سوار وجود داشت و تردیدی باقی نمی گذاشت که او عامل این دزدی های سریالی است.

بررسی ها برای یافتن متهم این پرونده ادامه داشت تا این که کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کرمانشاه، مرد جوان را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم جوان در بازجویی مقدماتی، اتهامش را انکار کرد ولی در ادامه سرقت های سریالی را گردن گرفت و در اعترافاتش گفت: به دلیل مشکل مالی به فکر افتادم احشام چوپانان را سرقت کنم.

به همین منظور هنگام غروب با خودروی وانت نیسانم به سمت مسیر حرکت گله داران می رفتم، خودرو را کنار گله نگه می داشتم و وانمود می کردم سرگرم انجام کارهای خودم هستم. سپس در فرصتی مناسب، زمانی که چوپان حواسش به گله نبود، گاو و گوسفندان را سوار وانت نیسان می کردم و متواری می شدم و احشام را به مردی میانسال می فروختم.

او ادامه داد: در این مدت از ۱۵ گله ۱۲۵ گاو و گوسفند سرقت کرده ام. در سرقت ها هیچ همدستی نداشتم و گاو و گوسفندان را با مبلغی پایین تر از قیمت بازار می فروختم.

سرهنگ قباد خنجری، فرمانده انتظامی اسلام آباد غرب درباره این پرونده می گوید: متهم جوان که مدتی قبل از زندان آزاد شده بود، بار دیگر با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. این درحالی است که مالخر این پرونده نیز بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کرده است.

در حالی که یکی از سارقان که با قدیمی ترین روش ها دزدی می کرد، پلیس سارقی دیگر را بازداشت کرد که از روش های نوین برای رسیدن به هدفش استفاده می کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که دختری جوان به نام مهشید غافل از نقشه ای که دوستش در سر داشت، رمز عابربانکش را در اختیار او قرار داد اما دوست او با سوءاستفاده از فرصت پیش آمده، از حساب مهشید سرقت کرد. تحقیقات درباره این سرقت با شکایت مهشید به پلیس فتای استان اصفهان آغاز شد. او به کارآگاهان گفت: دیروز از حساب بانکی ام مبلغ زیادی کسر شد. زمانی که به بانک مراجعه کردم، مشخص شد برداشت اینترنتی انجام شده است، درحالی که من هیچ برداشتی از حسابم نداشتم و مطمئن هستم از حساب من سرقت شده است.

با شکایت دختر جوان، پرونده ای تشکیل و رسیدگی به آن از سوی کارآگاهان پلیس فتا آغاز شد. در تحقیقات و ردیابی های اینترنتی مشخص شد برداشت توسط دختری به نام مهسا صورت گرفته است. به این ترتیب مهسا بازداشت و بازجویی شد.

دخترجوان که با توجه به مدارک به دست آمده راهی برای انکار اتهامش نداشت، درباره سرقت به پلیس گفت: مهشید یکی از دوستان صمیمی ام است و کاملا به من اعتماد دارد.

مدتی قبل برای انجام کاری به رمز دوم نیاز داشتم. وقتی موضوع را به مهشید گفتم، او که مرا خیلی خوب می شناخت، شماره کارت و رمز دوم حسابش را در اختیار من قرار داد. آن روز مشخصات کامل حساب مهشید را یادداشت کردم و مدتی بعد، زمانی که او کاملا فراموش کرده بود شماره حساب و رمز بانکی اش را به من داده است، تصمیم به سرقت گرفتم. چون دزدی، اینترنتی بود، تصور نمی کردم پلیس مرا شناسایی کند.

سرهنگ مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان درباره این پرونده توضیح می‌دهد: در پی اعتراف متهم به سرقت از حساب بانکی دوستش، او با قرار قانونی روانه زندان شد و بررسی ها در این رابطه ادامه دارد. وی به شهروندان توصیه کرد مشخصات و اطلاعات حساب های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ