مشمولا دریافت سبد کالا در آبان ماه سال جاری؟

0

فرامرز توفیقی در گفت وگو با  میزان، از شناسایی کارگران مشمول طرح خبرداد و گفت: در مرحله اول کارگرانی که زیر یک میلیون تومان دستمزد دریافت می کنند از سبد کالا بهره مند می شوند.

توفیقی، با بیان این که مبلغ اعتباری سبد کالا متفاوت است عنوان کرد: هم اکنون کارگران بر اساس تعداد اعضای خانوار میانگین بین ۳۰ تا ۱۲۰ هزار تومان سبد کالا دریافت می کنند.

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، با بیان این که سبد کالای کارگران ۵ بار در سال ارائه می شود ادامه داد: هم اکنون ۴۰ درصد از کارگران زیر یک میلیون تومان دستمزد دریافت می کنند و مشمول سبد کالای رایگان می شوند.

رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری وزارت کار با اشاره به انعقاد قراردادهای سفید امضا در واحدهای تولیدی ادامه داد: باید تدابیری اندیشیده شود تا قراردادهای مخدوش و سفید در یک چارچوب مشخص به دائم و معین تبدیل شوند. با از بین رفتن قراردادهای سفید امضاء، پایه های شغلی افراد نیز محکم می شود.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کل کارگران کشور قراردادی هستند و از این بین نیز ۸۵ درصد نیروی کار دارای قراردادهای زیر یکسال، چندماهه و حتی یکماهه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ