تضمین سودآوری “شپاس” با انعقاد یک قرارداد

0

براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت نفت پاسارگاد برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۵۲۲۰ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم “شپاس” براساس صورت مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری به میزان ۱۰۰۲ ریال بوده است درنتیجه این شرکت توانسته ۱۹٫۱۹ درصد از بودجه خود را پوشش دهد.

در همین راستا، قربانی، مدیر سهام شرکت نفت پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به نظر می رسد شرکت نفت پاسارگاد تا پایان سال بتواند از نظر مقداری و ریالی بودجه خود را پوشش دهد بنده چشم انداز “شپاس” را با توجه به تغییر مدیریتی، مثبت ارزیابی می کنم همچنین انتظار می رود شرکت نفت پاسارگاد در سال جاری عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

قربانی تصریح کرد: فروش “شپاس” در سال جاری اندکی بیشتر از ۲ میلیون تن برآورد شده که نیمی از آن به داخل کشور و ۵۰ درصد دیگر فروش مختص صادرات خواهد بود گفتنی است شرکت نفت پاسارگاد طی قراردادی با یک شرکت داخلی، قادر به فروش ۵۰۰ هزار تن قیر شده است. قرارداد مذکور که در راستای افزایش میزان فروش شرکت بوده، منجر به تضمین درصدی از فروش محصولات “شپاس” شده و در نتیجه قرارداد مذکور، تحقق سود شرکت نفت پاسارگاد را تضمین کرده است.

مدیر سهام شرکت نفت پاسارگاد عنوان کرد: بنابراین “شپاس” با انعقاد قرارداد که در راستای سیستم فروش می باشد توانسته فروش خود را تضمین کند به گونه ای که دیگر نیازی به بازاریابی جهت فروش محصولات خود برای این بخش از فروش نمی باشد همچنین شرکت نفت پاسارگاد با توجه به مدیریت جدید، نسبت به سالیان قبل در سیستم فروش خود تحول بزرگی انجام داده است. بطوریکه شرکت نفت پاسارگاد توانسته شرکت های واسطه را که در بحث فروش محصولات “شپاس” دخیل بودند، حذف نماید و خود شرکت نفت پاسارگاد فروش محصولات خود را به صورت مستقیم انجام دهد در نتیجه بدین طریق هزینه های “شپاس” نیز کاهش می یابد.

قربانی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت هرمز پاسارگاد به عنوان زیر مجموعه شرکت نفت پاسارگاد، تمامی محصولات “شپاس” را خریداری و در بازار توزیع می نماید گفتنی است ۱۰۰ درصد سهام شرکت هرمز پاسارگاد متعلق به شرکت نفت پاسارگاد می باشد بنابراین تمامی سود شرکت مذکور به “شپاس” تعلق خواهد یافت.

وی در خاتمه افزود: همچنین شرکت نفت پاسارگاد به دنبال افزایش سرمایه می باشد در حال حاضر طرح توجیهی جهت افزایش سرمایه احتمالاً ۱۰۰ درصدی، در دست مطالعه است علاوه بر این، شرکت نفت پاسارگاد در بخش های بازاریابی، انبارداری، حمل و نقل و فروش، قصد انجام طرح توسعه را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ