مدیر مالی “کطبس” : در انتظار افزایش نرخ از سوی ایمیدرو هستیم

0

براساس آخرین اطلاعات مندرج بر سایت کدال درآمد هر سهم شرکت ذغال سنگ نگین طبس برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۳۴۶ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم “کطبس” براساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری به میزان ۸۲ ریال بوده است در نتیجه شرکت ذغال سنگ نگین طبس طی مدت مذکور توانسته ۲۴ درصد بودجه خود را پوشش دهد.

در همین راستا، درخشنده، مدیر مالی “کطبس” در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به نظر می رسد شرکت ذغال سنگ نگین طبس بتواند بودجه خود را با توجه به عملکرد سه ماهه که کاملاً منطبق بر بودجه بوده، پوشش دهد همچنین گزارش ۶ ماهه شرکت نیز مطلوب ارزیابی می گردد.

درخشنده تصریح کرد: تولید و فروش شرکت ذغال سنگ نگین طبس فصلی می باشد بطوریکه در نیمه ابتدایی سال، قدرت استخراج و فروش ذغال سنگ بالاتر می باشد لذا مقدار تولید “کطبس” در نیمه نخست سال بیشتر می باشد این در حالی است که در ۶ ماهه دوم سال به دلیل وضعیت جوی و سرما، استخراج و فروش ذغال سنگ کاهش می یابد اما در مجموع در کل سال، میزان تولید و فروش همدیگر را پوشش خواهند داد.

مدیر مالی شرکت ذغل سنگ نگین طبس در خصوص افزایش نرخ محصول “کطبس” عنوان کرد: با توجه به اینکه قیمت گذاری ذغال سنگ توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ایمیدرو، تعیین می شود در نتیجه افزایش نرخ محصول “کطبس” بسته به اعمال نظر ایمیدرو است. در حال حاضر صحبتی در خصوص این افزایش نرخ وجود ندارد البته براساس روال سنوات گذشته احتمال افزایش نرخ ذغال سنگ در محدود زمانی مرداد ماه تا آذر ماه وجود دارد.

وی در خاتمه افزود: همچنین شرکت ذغال سنگ نگین طبس در خصوص افزایش سرمایه، برنامه خاصی در مقطع فعلی در نظر نگرفته است علاوه بر این، بسته به صلاحدید هیأت مدیره بحث افزایش سرمایه در زمان لازم انجام خواهد شد. بطور کلی می توان اظهار کرد که عملکرد “کطبس” کاملاً منطبق بر بودجه پیش بینی شده خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ