چرا محصولات اپل پر فروش است ؟

0

شاید برای پاسخ این سوال باید به زمان زندگی استیو جابز برگردیم.

میلیونر شدن موفقیت استیو جابز راز موفقیت راز استیو جابز پولدار شدن

 مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. در سال ۱۹۷۶، جابز ۲۱ ساله به همراه دوستش استیو وزنیاک ۲۶ ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. یک سال پس از آن در سال ۱۹۷۷ اپل II نیز راهی بازار شد. در سال ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. از مهمترین محصولات شرکت نکست می‌توان به نکست کامپیوتر اشاره کرد که بعدها میزبان اولین مرورگر وب شد. در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی آی‌پاد در سال ۲۰۰۱، پرده‌برداری از آی‌تیونزاستور در سال ۲۰۰۳ و معرفی آی‌فون و آی‌پد در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد.

جمله قدیمی از وین گرتزکی است که من آن را دوست دارم. «موقع هاکی، من ترجیح می‌دهم ببینم توپ (هاکی پاک) کجا خواهدرفت و بر این اساس حرکاتم را تنظیم می‌کنم، به‌جای اینکه کورکورانه دنبال توپ حرکت‌کنم.» و ما همیشه سعی می‌کنیم تا این را در اپل اجرا کنیم.

اپل و محصولاتش همیشه یک حصار بزرگ در گرداگرد خود داشته اند.حتی کوچکترین و کم حجم ترین برنامه های این شرکت نیز اختصاصی برای خود آن است.هیچگونه ارتباطی با دیگر محصولات از لحاظ طراحی یا ساخت وجود نداشته است.قابلیت های جدید و نو در این محصولات محسوس است و فکر و نوآوری به چشم میخورد.استیو جابز و شرکتش هیچگاه به فکر کسب در آمد نبوده اند و بیشتر به فکر بهبود فناوری و تلاش برای خلق کارهای تازه داشته اند.

شاید بسیاری از کاربران مخصوصا کاربران کشورمان از قیمت بالای محصولات اپل یا مثلا نداشتن بلوتوث در این دستگاه ها شکایت داشته باشند و محصولات ارزان تر را ترجیح دهند.

اما باید دید کیفیت مهم تر است یا کمیت…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ