طرد خلبان زن اماراتی- ایرانی به دلیل بمباران داعش! + عکس

0

در پیامی منتسب به خانواده منصوری، نخستین خلبان زن جنگنده در امارات، از شرکت این خلبان در حملات علیه داعش اعلام برائت شده است.

دختر خلبان خلبان زن خلبان ایرانی بیوگرافی مریم منصوری

تصاویر مریم المنصوری که در شبکه‌های اجتماعی بارها بازنشر شد و وی در مدتی کم به یکی از جهره های مشهور دنیای مجازی بدل شد تا حدی که این خلبان ۳۵ ساله در کامنت‌های کاربران حتی پیشنهاد ازدواج هم دریافت کرد!

حال روزنامه “دیلی‌میل” انگلیس و شبکه خبری فلسطینی “وطن” گزارش می‌دهند که این اقدام خلبان اماراتی با واکنش منفی خانواده او روبه‌رو شده است.

دختر خلبان خلبان زن خلبان ایرانی بیوگرافی مریم منصوری

در پیام بدون امضایی که از قرار معلوم توسط نزدیکان المنصوری تنظیم شده، آمده است: «ما، خانواده منصوری از امارات عربی متحده، بدین وسیله و به صورت علنی نسبت داشتن با فردی به نام مریم المنصوری را تکذیب می‌کنیم – همین‌طور [نسبت با] دیگر شرکت‌کنندگان در حمله خشونت‌آمیز بین‌المللی علیه برادران سوری‌مان را.»

از ادامه پیام این‌طور برمی‌آید که “خانواده” المنصوری نگران پیامدهای منفی اقدام این خلبان است: «ما از هموطنان خود می‌خواهیم، رفتار فرد موسوم به مریم المنصوری را به پای ما ننویسند».

به گزارش دویچه وله، “دیلی میل” خانواده منصوری را از قبایل پرنفوذ امارات عربی متحده معرفی کرده است. ظاهرا سلطان بن سعید المنصوری، وزیر اقتصاد فعلی امارات، نیز از بستگان این خلبان است.

هنوز مشخص نیست که پیام یادشده واقعا توسط خانواده المنصوری تنظیم شده باشد. این خانواده انتشار چنین پیامی را هنوز به‌طور رسمی تأیید نکرده است. خود مریم المنصوری نیز هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

دختر خلبان خلبان زن خلبان ایرانی بیوگرافی مریم منصوری

از سوی دیگر برخی بر این باروند که به دلیل حضور گسترده عناصر داعش در شبکه های مجازی این پیام از سوی داعشی ها منتشر شده تا با حاشیه سازی مانع حضور سایر عناصر عربی در جنگ علیه داعش شوند.

گفتنی است، به گزارش خبرگزاری صدای روسیه، مریم منصوری با حدود ۳۵ سال سن، به یک خانواده ایرانی در شهرستان لارستان در استان فارس تعلق دارد که خانواده اش از بیش از ۴۰ سال قبل به امارات (دبی) مهاجرت کرده اند. او تابعیت اماراتی گرفته و یکی از معدود افسران زن در ارتش های عربی به حساب می آید. او دوره های خلبانی هواپیماهای F-16 را در انگلستان طی کرده و یکی از خلبانان ماهر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به حساب می آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ