انجام نصف معاملات بورس از طریق ۵ کارگزار

0

اداره آمار و اطلاعات بازار شرکت بورس اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال از ۱۰۰ کارگزار فعال در بورس، ۹۱ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

همچنین حدود ۳۸ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۳٫۳۵ درصد، آگاه با ۶٫۲۹ درصد، بانک کشاورزی با ۳٫۶۴ درصد، امین آوید با ۲٫۵۱ و حافظ با ۲٫۱۳ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

از کل معاملات انجام شده در این مدت نیز بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۱۵٫۵۱۵ درصد کل خرید و فروش می باشد.

بنابر این گزارش؛ ارزش کل خرید و فروش ۱۰۰ کارگزار فعال بورس تهران در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۶۶۰ هزار میلیارد ریال بود که دفعات معاملات برابر با ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار نوبت بوده است.
همچنین ارزش خرید و فروش خرد و بلوک در این مدت معادل ۵۷ درصد کل معاملات بوده و ارزش خرید و فروش عمده و سایر نیز ۴۳ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.

*۴۸درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار

این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری بیش از ۴۸ درصد کل ارزش معاملات را در ۶ ماهه اول سالجاری به  خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش؛ شرکت های کارگزاری کارگزاری صبا تامین با ۱۷٫۲۲ درصد،  بانک ملی با ۱۵٫۹۲ درصد، کارگزاری امین آوید با ۵٫۵۰ درصد، کارگزاری حافظ با ۵٫۴۰ درصد و کارگزاری بانک صادرات با ۴٫۷۵ درصد در رتبه های اول تا پنجم  این جدول قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ