رفتار جالب سعید عبدولی بر روی سکو توزیع مدال‌ها + عکس

1

سعید عبدولی که با ناداوری به مدال طلا نرسید و به برنز قناعت کرد هنگام توزیع مدال رفتار عجیبی از خود نشان داد.

همسر سعید عبدولی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی سعید عبدولی بازی های آسیایی اینچئون

در حالی که نفرات اول، دوم و چهارم پس از دریافت مدال های خود بر روی سکوی شماره یک رفتند تا عکس یادگاری بگیرند، عبدولی به هیچ عنوان حاضر به ایستادن کنار آنها نشد و با ناراحتی روی سکوی سوم باقی ماند. این حرکت او در اعتراض به ناداوری مسلمی است که صبح در حق او صورت گرفت و داوران او را مقابل حریف کره ای ناجوانمردانه بازنده اعلام کردند.

به گواه همه کارشناسان سعید امروز به راحتی هرچه تمام تر باید طلایی می شد.

همسر سعید عبدولی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی سعید عبدولی بازی های آسیایی اینچئون

سعید عبدولی (۱۳ آبان ۱۳۶۸ در اندیمشک) کشتی‌گیر ۶۶ کیلوگرم فرنگی‌کار ایرانی است که مدال طلای قهرمانی جوانان جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را کسب کرده‌است.

همسر سعید عبدولی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی سعید عبدولی بازی های آسیایی اینچئون

سعید عبدولی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۱ در وزن ۶۶ کیلوگرم توانست نهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را کسب کند و همچنین سهمیه ورود به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را نیز بدست آورد.

سعید عبدولی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ اینچون در کره جنوبی به تاریخ ۱۳۹۳/۷/۸ در مرحله یک چهارم نهایی با ناداوری مغلوب کشتی گیر کره ای شد. طبق تصمیم آقای کیومرث هاشمی رئیس وقت کمیته ملی المپیک ایران از سعید عبدولی به مانند بقیه طلا آوران مسابقات آسیایی۲۰۱۴ اینچون تجلیل خواهد شد.

در همان شبی که این حق مسلم از سعید عبدولی ضایع شد،آقای محمدعلی اینانلو کارگردان و محقق طبیعت گردی و ایرانشناسی در برنامه مستقیم تلویزیونى قول داد که با ساخت یک فیلم مستند در باره این رخداد ، همه مردم دنیا را نسبت به این واقعه تلخ و تاسف بار که مایه شرمساری جامعه داوران ورزشی می باشد، آگاه خواهد نمود.

المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲

سعید عبدولی در المپیک لندن ۲۰۱۲ ابتدا توانست آتاکان یوکسل ترکیه‌ای را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد اما در دومین مسابقه خود با استیو گنو فرانسوی، با تصمیم داور بلاروسی، ایهار برل مسابقه را با نتیجه ۳ بر صفر به حریف خود واگذار کرد و عملاً با باخت بعدی گنو از دور مسابقات حذف شد و به چهار نفر برتر این مسابقات نرسید. داوران این دیدار عبارت بودند از:

  • رئیس تشک: پرتی وهویلاینن (فنلاند)
  • داور وسط: ایهار برل (بلاروس)
  • قاضی:کارلوس گارسیا (اسپانیا)

محمد بنا اندکی پیش از این گفته بود که احتمال ناداوری در این مسابقه یا مسابقهٔ قاسم رضایی وجود دارد. پس از این مسابقه، محمد عباسی وزیر وزارت ورزش ایران و بهرام افشارزاده دبیر ملی کمیتهٔ المپیک در نامه‌ای به فیلا خواستار بررسی نحوهٔ قضاوت داور در این مسابقه شدند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران در نامه‌ای به وزیر ورزش دستور داده‌است از عبدولی به مانند ورزشکاران که مدال طلا دریافت کرده‌اند تقدیر شود.

سعید عبدولی که بنا به گفتهٔ خود حقش را در این مسابقه پایمال شده می‌داند در دیدار با خبرنگاری در لندن گفت: «اگر محمد بنا نبود یقهٔ داور را در وسط تشک می‌گرفتم و او را می‌زدم او زحمات چندین و چند ساله‌ام را به باد داد.»

کشتی فرنگی مردان
جام بین‌المللی یادگار امام
طلا یادگار امام ۲۰۱۴ ۷۵ ک‌گ
مسابقات جهانی
طلا ۲۰۱۱ استامبول ۶۶ ک‌گ
بازی‌های آسیایی
طلا ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ۶۶ ک‌گ
برنز ۲۰۱۴ اینچئون ۷۱ ک‌گ
قهرمانی آسیا
برنز ۲۰۰۹ پاتایا ۶۶ ک‌گ
برنز ۲۰۱۴ آستانه ۷۵ ک‌گ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. rozi می گوید

    اصلا باورم نمیشه زن و بچه داره چون بدجور عاشقشم…