حرکت جالب بوکسور زن هندی در اعتراض به داوری در اینچئون! + عکس

0

بوکسور زن هندی به نشانه اعتراض مدال برنز خود را به گردن پارک جی-نا بوکسور کره جنوبی که در این وزن به مدال نقره دست یافته بود، آویخت.

ورزش بانوان زن هندی دختر هندی بوکسور زن بازی های آسیایی اینچئون

ساریتا دوی Sarita Devi ، بوکسور زن سبک وزن هندی که در مسابقات آسیایی اینچئون مدال برنز را از آن خود کرده بود، در اعتراض به نحوه داوری مدال برنز خود را به گردن رقیبش از کره جنوبی که وی را حذف کرده بود، آویخت.

دوی که در مراسم اعطای جوایز با چشمانی گریان روی صحنه ظاهر شده بود، در میان تعجب همه حاضران مدال برنز را که مسئولان می خواستند به گردن وی بیندازند، قبول نکرد و زمانی که قصد داشت از سکو پائین بیاید مدال خود را از مسئولان گرفت و آن را به گردن پارک جی-نا بوکسور کره جنوبی که در این وزن به مدال نقره دست یافته بود، آویخت.

ورزش بانوان زن هندی دختر هندی بوکسور زن بازی های آسیایی اینچئون

بوکسور زن معترض هندی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: من به رقیبم از کره جنوبی گفتم بهتر است این مدال مال تو و همه مردم کره باشد، چرا که تو فقط شایسته برنز هستی. من این کار را به نمایندگی از همه ورزشکاران جهان و به نشانه اعتراض به ناداوری در ورزش انجام دادم.

سخنگوی کمیته برگزار کننده بازیهای آسیایی اینچئون اعلام کرد اعضای این کمیته رفتار بوکسور زن هندی را توهین آمیز می دانند. وی تاکید کرد اگر بوکسور هندی می خواست مدال را قبول نکند، می بایست در مراسم حضور پیدا نمی کرد.
ناداوری در این دوره از مسابقات بسیار مشهود است و چند کشتی گیر ایرانی که بارزترین آن ها سعید عبدولی بود را از کسب مدال طلا بازداشتند. در بوکس مردان نیز ناداوری حاشیه هایی در یک مسابقه میان ورزشکار کره ای با قزاقستان به وجود آورده بود که موجب متشنج شدن سکوها و جو سالن شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ