تسهیلات ویژه برای انتخاب رشته مجازین کنکور ۹۲

0

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ارائه تسهیلات ویژه برای انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد:‌ بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری ۹۲ از روز پنج شنبه ۱۷ مرداد ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود و در روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه پایان می‌یابد.

وی با اشاره به تسهیلات ویژه سازمان سنجش برای انتخاب رشته تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ۹۲، به داوطلبان توصیه کرد: قبل از انتخاب کد رشته‌های تحصیلی خود از این امکانات استفاده کنند.

توکلی به انتشار ویژه‌نامه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۲ به عنوان یکی از تسهیلات ویژه کنکور اشاره کرد و گفت: این ویژه‌نامه با تمرکز بر نیازهای داوطلبان، والدین و مشاوران مدارس تهیه شده و حاوی اطلاعات مفیدی در مورد فرایند انتخاب رشته است و همزمان با پیک سنجش در روز دوشنبه هفتم مرداد ماه منتشر می‌شود.

وی از دیگر امکانات ارائه شده برای داوطلبان کنکور سراسری ۹۲، به انتشار ویرایش پنجم کتاب «انتخاب رشته انتخاب آینده» اشاره کرد و افزود: به منظور کمک بیشتر به داوطلبان آزمون سراسری ۹۲ این کتاب نیز روز دوشنبه هفتم مرداد منتشر می‌شود.

توکلی ادامه داد: کتاب «انتخاب رشته انتخاب آینده» دربردارنده اطلاعات مناسبی در خصوص انتخاب رشته و مسائل مرتبط با آن است که در ویرایش جدید به پنج فصل کاهش یافته و نکات مورد نیاز داوطلبان درآن به صورت مشخص‌تر مطرح شده است.

وی اظهار کرد: علاقمندان برای خرید این کتاب می‌توانند از هفتم مرداد ماه به مراکز مشخص شده در اطلاعیه سازمان سنجش درباره انتشار ویرایش جدید کتاب «انتخاب رشته انتخاب آینده» که از سه شنبه اول مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه نیز منتشر می‌شود، مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به طراحی نرم افزار و راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان آزمون سراسری ۹۲، گفت: این نرم‌افزار به داوطلبان این امکان را می‌دهد که با توجه به وضعیت علمی و نمره خود که در آزمون سراسری ۹۲ کسب کرده‌اند خود را با داوطلب مشابه در آزمون سال ۹۱ مقایسه و امکان قبولی خود را مشاهده کنند.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۲، قبل از آغاز انتخاب رشته تحصیلی این نرم‌افزار از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ