یگانه صالحی ، همسر جیسون رضائیان آزاد شد + عکس

0

واشنگتن پست به نقل از شوهر خواهر “یگانه صالحی” همسر “جیسون رضائیان” اعلام کرد او هفته گذشته با سپردن وثیقه آزاد شده است.

همسر جیسون رضائیان دستگیری جاسوس جاسوسان سیا جاسوسان آمریکا بیوگرافی یگانه صالحی بیوگرافی علی رضائیان بیوگرافی جیسون رضائیان

واشنگتن پست افزود: صالحی که خبرنگار پیشین روزنامه نشنال امارات است، مجوز فعالیت در ایران را از دست داده است.
خانواده‌ او در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از آزادی یگانه به قید ضمانت سپاسگزاریم.

علی رضاییان، برادر این روزنامه نگار ایرانی ضمن ارسال یک ایمیل به واشنگتن پست خبرآزادی همسر جیسون رضاییان را تأیید و اعلام کرد هر دو آن‌ها در سلامت به سر می‌برند.

رضاییان و صالحی در ۲۲ ژوییه سال جاری به همراه یک عکاس خبرنگار و همسرش در تهران بازداشت شدند که زوج دوم مدتی بعد آزاد شدند. رضاییان و همسرش از آن زمان تا کنون در حبس به سر می‌بردند که به گفته علی رضاییان، یگانه صالحی هفته گذشته به قید وثیقه آزاد شده است.

برادر جیسون رضاییان هم‌چنین گفت که یگانه صالحی آخر هفته گذشته توانسته با شوهرش در زندان ملاقات کند.
به نوشته این روزنامه آمریکایی صالحی که پیش از این برای یک روزنامه اماراتی کار می ‌کرد از این پس نمی‌تواند در ایران فعالیت رسانه‌ ای داشته باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا پس از بازداشت جیسون رضاییان ۳۸ ساله که یک شهروند ایرانی-آمریکایی محسوب می‌شود آزادی وی و همسرش را خواستار شد، اما از آن‌جایی که ایران تبعیت آمریکایی وی را به رسمیت نمی‌شناسد رضاییان تاکنون قادر نبوده است از خدمات کنسولی سوییس که نقش واسطه را میان تهران و واشنگتن ایفا می‌کند بهره ببرد.

محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آزادی یکی دیگر از خبرنگاران واشنگتن پست گفت: در رابطه با خبر آزادی که شما می‌گویید اطلاعی ندارم اما از همان مجموعه‌ای که در روزهای اول بازداشت شدند ابتدا یک نفر و مدتی بعد نفر دیگری آزاد شد. هم‌چنین در رابطه با این پرونده هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

پیش از این، «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به دستگیری خبرنگار واشنگتن‌پست به اتهام جاسوسی گفت: ما از گزارشاتی مبنی بر دستگیری سه نفر از شهروندان آمریکایی در ایران که شامل «جیسون رضائیان»، خبرنگار واشنگتن‌پست به همراه همسر غیرآمریکایی یکی از این سه نفر می‌شود،نگران هستیم.

وی ادامه داد: من به وضوح اعلام می‌کنم که سه شهروند آمریکایی در این خصوص وجود داشتند که دستگیر شدند. به واسطه یکسری ملاحظات حریم خصوصی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری می‌کنیم.در هر پرونده‌ای که شامل دستگیری شهروندان آمریکایی شود، ما با دفتر منافع خود در ایران که سوئیس است همکاری می‌کنیم تا خدمات کنسولی مناسب ارائه دهند.

وی تصریح کرد که مقامات ایرانی آشکارا دستگیری این سه نفر را تأیید کرده‌اند و جزئیات بیشتری در این باره ارائه نمی‌دهیم.

رضائیان ۳۸ ساله و دارای تابعیت ایرانی – آمریکایی است و همسرش یگانه، که دارای تابعیت ایرانی است، اخیراً درخواست اقامت دائم در آمریکا کرده است. او برای نشریه اماراتی «نشنال» کار می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ