غنچه قوامی بخاطر این عکس بازداشت شد؟

1

سایت روزنامه بریتانیایی دیلی میل، در خبری ادعا کرد که غنچه قوامی پس از انتشار عکس زیر بازداشت شده است.

غنچه قوامی ۲۵ ساله یک شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل است که برای اولین‌بار در ۲۰ ژوئن سال جاری پس از آن که به منظور تماشای مسابقات والیبال به یک ورزشگاه در تهران مراجعه کرده بود دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. تاکنون اخبار متعددی از منابع مختلف در خصوص غنچه قوامی منتشر شده که صحت و صقم بسیاری از آنها در هاله ای از ابهام است.

دختر تماشاگر والیبال جرم غنچه قوامی تماشاگران فوتبال بیوگرافی غنچه قوامی

به گزارش حامیان ولایت:غنچه قوامی، ۲۵ ساله، فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه لندن، از ۳۰ ژوئن سال جاری در زندان بسر می برد. او قصد داشت با تعدادی دیگر از زنان علاقمند به وزرش والیبال، برای دیدن مسابقات به استادیوم آزادی برود. غنچه قوامی بعد از ۴ ساعت بازجویی به اتهام قصد ورود به استادیوم آزادی بازداشت شد، بعد از مدت کوتاهی پلیس او را آزاد کرد؛ چند روز بعد وقتی او برای گرفتن وسایل شخصی اش مجددا به پلیس مراجعه کرد موضوع دو پاسپورته بودن او مشخص می شود و مجدد او را بازداشت می کنند.

در حاشیه دستگیری غنچه قوامی از آن زمان تاکنون، رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور در صدد هستند تا موضوع اعتصاب غذای وی را مطرح کنند که البته واقعیت ندارد؛ امروز سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به موضوع دستگیری غنچه قوامی گفت: «من درباره شخص ایشان سوال نکردم ولی امروز که پرسیدم گفتند در حال حاضر هیچ مورد اعتصاب غذایی نداریم، پرونده ایشان در حال بررسی است و فعلا از بیان جزئیات پرونده معذور هستیم.»

دختر تماشاگر والیبال جرم غنچه قوامی تماشاگران فوتبال بیوگرافی غنچه قوامی

دختر تماشاگر والیبال جرم غنچه قوامی تماشاگران فوتبال بیوگرافی غنچه قوامی

سایت ها و رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور در ادامه جنجال آفرینی پرونده مذکور، امروز به انتشار یک عکس دسته جمعی که چهره غنچه قوامی در آن قابل تشخیص است دست زدند و تیتر زدند «غنچه قوامی به خاطر این عکس بازداشت شد»! و یا عنوان کردند که آنها از منع ورود زنان به ورزشگاه اطلاعی نداشتند!

در اول مهرماه سال ۱۳۹۳ اتهام «تبلیغ علیه نظام» در پرونده غنچه قوامی مطرح می شود، پرونده او قرار است بزودی از سوی دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار بگیرد. غنچه قوامی هم اکنون در بازداشت موقت به سر می رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. نسیم می گوید

    طوری متن ننویسید که مظلوم نشونش بدید. اطلاعات ایران ققوی هسست و بیخودی کسی رو دستگیر نمیکنه. دیبدید که دو پاسپورته از اب دراومد. پشت کشورتون باشید. لطفا کلمه صقم را اصلاح کنید: سقم درست است. متشکرم