لباس زنان و دختران جنگجوی کُرد مُد شد! + عکس

0

کمپانی مشهور مد و لباس در جدیدترین طراحی خود، لباس زنانه‌ای را طراحی کرده که بی شباهت به لباس‌ چریک‌های زن کُرد در جنگ با داعش نیست.

 

 مدل لباس زنانه مد لباس جدید زن کردی دختر کردی
این لباس خاکی رنگ دو جیب بزرگ، همانند لباسی که زنان جنجگوی کرد می‌پوشند، دارد. کمربند پهن قهوایِ این لباس نیز آن را به لباس چریک‌های زن شبیه تر کرده است. این طرح نظامی با چکمه مشکی ست شده است. یک سوم جنگجویان کرد در مقابله به تروریست‌های داعش را زنان تشکیل می‌دهند.
این اقدام H & M واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشته است. عده‌ای در واکنش به جدیدترین طراحی این برند، آنان را محکوم به سوءاستفاده از زنان مبارز کُرد کرده‌اند. یکی از کاربران با محکوم کردن این اقدام نوشته است: “در حالی که زنان شجاع کُرد در حال نبرد نا برابر مقابل تروریست‌های داعش هستند، بنگاه‌های سرمایه‌داری، به جای همراهی با آنان، تنها می‌تواند از روی مدل پوشش آنان، مدی جدید را روانه بازار کنند. و این تاسف‌آور است.”
اما این طرح موافقانی را هم داشته است. برخی دیگر نیز اقدام H & M را در راستای معرفی این جنگجویان شجاع و به رسمیت شناختن آنها، دانسته‌اند. در این بین اما “H & M” این اتفاق را تصادفی دانسته است. مسئولان این برند در توضیح طراحی محصول جدید خود گفتنه‌اند که به دلیل تقاضای بازار این مدل جدید را طراحی کرده اند، و هیچ الهامی از لباس زنان جنگجوی کُرد، نگرفته اند.
مدل لباس زنانه مد لباس جدید زن کردی دختر کردی
مدل لباس زنانه مد لباس جدید زن کردی دختر کردی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ