دستگیری فرد مهاجم به آیت‌الله مکارم شیرازی

0

در مراسم عمامه‌گذاری ۷۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه امیرالمومنین(ع) که پیش از ظهر دیروز برگزار شد، فردی به سمت آیت‌الله مکارم‌شیرازی حمله کرد.

همسر مهدی کروبی عمامه گذاری جرم مهدی کروبی پاسخ آیت الله ناصر مکارم شیرازی بیوگرافی مهدی کروبی

براساس این گزارش، این فرد که با هدف آزار رساندن به این مرجع تقلید به سوی وی حمله ور شده بود، با هوشیاری نیروهای حفاظت دفتر آیت الله مکارم شیرازی دستگیر شد.

سفیر ایران: هدیه نظامی برای ارتش لبنان آماده است

سفیر ایران در لبنان با اعلام این که «هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان»، مخصوص مبارزه با تروریسم است، آن را مرحله اول همکاری نظامی ایران و لبنان خواند و از مخالفت آمریکا با این مساله انتقاد کرد.

به گزارش فارس، محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، مخالفت آمریکا با همکاری نظامی ایران و لبنان را «دوگانگی سیاست این کشور در مبارزه با تروریسم» دانست و گفت: مخالفت با این هدیه، خدمتی به لبنان نمی کند.

فتحعلی به روزنامه لبنانی الاخبار گفت جمهوری اسلامی ایران برای تقدیم کمک نظامی غیرمشروط به ارتش لبنان به عنوان مرحله نخست همکاری میان دو کشور آماده است.

سفیر ایران با بیان این که «وظیفه ماست که از لبنان حمایت کنیم»، افزود: ما از کشورهایی حمایت می کنیم که به محور مقاومت منتسب هستند و به آنها می گوییم که در مبارزه با تروریسم تنها نیستند.

فتحعلی ادامه داد: همه کشورها به ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم کمک می کنند؛ ما در ایران طی سال های گذشته دستاوردهای ملموسی داشته ایم و بر این باوریم که این دستاوردها می تواند به ارتش لبنان کمک کند.

ناگفته های ذوالنور از ۱۰ ساعت گفت وگوی خصوصی با کروبی

مجتبی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت وگویی با هفته نامه صبح صادق به بیان ناگفته هایی از مذاکراتش با مهدی کروبی در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ پرداخت.

وی با بیان این که طی سه ملاقات، حدود ده ساعت مذاکره دو نفره با کروبی داشتم، به یکی از ملاقات ها که در قم انجام شده اشاره کرد و گفت: در این ملاقات به کروبی گفتم چرا برنمی گردید؟ گفت دست من نیست؛ گفتم پس دست کیست؟ که بعد از کلی کلنجار رفتن با او، این تلقی را پیدا کردم که انتظار دارد مسئولان نظام از او تفقدی کنند؛ به همین دلیل به او گفتم شما اشتباهی کردید که باید تاوان اشتباهتان را بدهید. حالا این چه انتظاری است که می خواهید از شما عذرخواهی هم بشود؟ البته به این موضوع تصریح نکرد، ولی وقتی اینها را گفتم، رد نکرد.

تاکید هاشمی بر اهمیت تحزب در جامعه

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت تحزب در جامعه، گفت: اگر شرایط برای تشکیل احزاب بزرگ فراهم نیست، احزاب کوچک همسو و همفکرمی توانند با تشکیل جبهه در جهت نهادینه شدن دموکراسی تلاش کنند.

به گزارش مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی، شرحی از جریان تشکیل حزب جمهوری، فعالیت و در نهایت تعطیلی آن ارائه کرد و با توصیف اوضاع کشور و رشد تدریجی مسائلی که به کم فروغ شدن آثار حزب جمهوری اسلامی در کشور منجر می شد، گفت: وقتی احساس کردیم که حزب شاید عامل تفرقه شود، خدمت امام راحل رسیدیم و شرایط را گفتیم که اجازه امام(ره)، به پایین کشیدن فتیله حزب منجر شد.

رضایی: مدل رقابت های سیاسی باید تغییر کند

محسن رضایی درخصوص آرایش سیاسی احزاب و برخی چهره ها برای حضور در انتخابات مجلس اظهار کرد: وضع جامعه و اوضاع بین المللی تغییر کرده است و رقابت های سیاسی در این وضع نباید مانند گذشته باشد. رقابت های سیاسی که در گذشته وجود داشت در شرایطی بود که ما در وضع عدم تهدید به سر می بردیم؛ در حالی که امروز با تهدیدات جدی مواجه هستیم.

وی در گفت وگو با تسنیم با تاکید بر این که رقابت های سیاسی امروز نباید به تضعیف انسجام ملی جامعه منجر شود، افزود: امروز توطئه های بسیار زیادی برای تفرقه، اختلاف افکنی، درگیری و کشمکش در جهان اسلام و در داخل کشور ما به وجود آمده است.وی اظهار کرد: جلسات وحدتی که اصولگرایان و اصلاح طلبان تشکیل می دهند، باید در جهت وحدت ملی باشد و به گونه ای باشد که وحدت جامعه ما حفظ شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ