جزییات توزیع مرحله دوم سبد کالا

1

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم طرح حمایت غذایی برای ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور از فردا خبر داد و گفت:در این طرح ۳۰ هزار تومان برای هر نفر و برای خانواده دو نفره ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

علی ربیعی در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مصاحبه با خبرنگاران افزود: به ازای هر فردی که تحت تکفل است ۱۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در این مرحله گروه های جامع تری شناسایی شدند و به حدود ۹ میلیون نفر نیز افزایش یافتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در این طرح حدود ۷ قلم کالا مانند مرغ، برنج، ماکارونی و غیره پیش بینی شده است، گفت: حمایت غذایی از اقشاری که در معرض ناامنی غذایی قرار دارند و نزدیک به فقر غذایی هستند مهمترین برنامه دولت در این طرح است .

ربیعی با بیان اینکه دولت وظیفه شناسایی جامعه هدف این طرح را برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گذاشته است از تشکیل کمیته دائمی برای شناسایی افراد نیازمند در این وزارتخانه خبر داد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کف حمایت های دولت را حمایت غذایی از کودکان و زنان باردار که دچار سوء تغذیه هستند و پروتئین کمتری دریافت می کنند دانست و افزود : بسته غذایی همان بسته مرحله قبل است که اعتبار آن به افراد داده می شود و خانوارها به صورت اختیاری می توانند از مراکز تعاونی آن را دریافت کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه مهلت دریافت بسته های امنیت غذایی بیش از چهار ماه است از کسانی که در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده اند خواست با مراجعه به فروشگاه ها برای دریافت سبد غذایی خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. صمد دریایی می گوید

    چرا من سبد کالا نمیگیرم تور خدا پی گیر بشین