کدام شهر ایران بیشترین روحانی را دارد؟

0

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: مازندران بیشترین روحانی‌ کشور را دارد و در بین شهرستان‌های استان نیز شهرستان نکا بیشترین روحانی را دارد.

آخوند
خبرگزاری فارس:حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، امشب در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نکا افزود: شهرستان نکا به عنوان یکی از شهرهای مهم در تربیت روحانیون و علما دارای پنج حوزه برادران و خواهران است که امیدواریم برای رشد و شکوفایی فرهنگی و عمرانی آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه در سال ‌جاری اعتبارات مناسبی به حوزه‌های علمیه اختصاص یافته است، یادآور شد: از سال ۸۲ تاکنون نخستین مرتبه است که از محل اعتبارت عمرانی و تملک دارایی، بخشی به حوزه علمیه اختصاص یافته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: در شهرستان نکا ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی و عمرانی به حوزه‌های علمیه این شهرستان اختصاص یافته که این رقم تنها اعتبار هزینه تعمیر یکی از مدارس علمیه این شهرستان است و امیدواریم اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.

طاهری با اشاره به وجود پنج مدرسه علمیه در شهرستان نکا اظهار داشت: میانگین اعتبار لازم برای حوزه‌های علمیه شهرستان برای هر یک از این مدارس ۲۵ میلیون تومان است که با اختصاص این اعتبار می‌توانیم بخشی از نیاز‌های عمرانی این مدارس را رفع کنیم.

وی گفت: شهرستان نکا از جمله شهرهای دارای پیشینه معنوی است که دارای شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله محمدی لایینی، آیت‌الله لیموندهی، آیت‌الله صادقی گلوردی، آیت‌الله محمدی بایع‌کلایی است که باید در شناساندن این شخصیت‌های برجسته علمی و دینی و فرهنگی به جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد.

این مسئول دینی با اشاره به هجمه‌های مختلف فرهنگی و دینی توسط دشمنان علیه این نظام یادآور شد: امروز با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام اسلامی، نیاز روحانیت بیش از گذشته احساس می‌شود که باید با درایت و تیز هوشی از تخریب و توطئه دشمنان علیه مبانی دینی جلوگیری شود.

طاهری گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پشتوانه دینی و مذهبی در ترسیم برنامه آینده بسیار موثر است و لذا باید برنامه‌ای ترسیم کنیم که با تاریخ، معنویات و اعتقادات ما سازگاری داشته باشد.

وی افزود: اختصاص اعتبارات برای حوزه‌ها و مدارس دینی راهی برای ارائه خدمات بهتر به این مدارس و ترسیم آینده بهتر برای حوزه‌های علمیه است که امیدواریم با آینده‌نگری در دستور کار قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ