دلیل جالب مدیر عامل فیسبوک برای کمک ۲۵ میلیون دلاری اش برای مقابله با بیماری ابولا + عکس

0

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک در پاسخ به سوال یکی از کاربران فیسبوک درباره اینکه چرا ۲۵ میلیون دلار برای مقابله با گسترش ویروس ابولا کمک کرده است، توضیحاتی ارایه داد.

همسر مارک زاکربرگ راه میلیونر شدن ثروت مارک زاکربرگ بیوگرافی مارک زاکربرگ بیماری ابولا

 زاکربرگ که روز سه شنبه  هفته جاری اعلام کرد ۲۵ میلیون دلار به منظور مقابله با گسترش ویروس ابولا کمک می کند ، در پاسخ به یکی از کاربران فیسبوک که در صفحه شخصی او نوشته بود:” چرا باید در حالی که تولید ناخالص داخلی دولت آمریکا ۱۷ تریلیون دلار است، آقای زاکربرگ از سرمایه شخصی خود ۲۵ میلیون دلار برای مقابله با ویروس ابولا هزینه کند ؟ ” نوشت :

” به نظر من ما مسئولیت داریم هر جایی که احساس نیاز دیدیم کمک کنیم.

یکی از مشکلات کنونی ما این است که بسیاری از افراد – از جمله رهبران دولت ها  – درک نمی کنند که ما در چه شرایط بحرانی و حساسی قرار داریم. یک راه آسان این است که بگوییم ابولا هنوز مثل بسیاری از بیماری های دیگر فراگیر نشده و کشور ما را هم تهدید نمی کند و خطر آن مربوط به دیگر کشورها ست. اما اگر ما این ویروس را تحت کنترل نگیریم به زودی گسترش خواهد یافت و ما مجبور خواهیم شد دهه های آتی را به مبارزه با آن صرف کنیم.

هزینه کردن ۲۵ میلیون دلار در شرایط کنونی و در زمانی که این ویروس هنوز فراگیر نشده بسیار کم هزینه تر از زمانی است که این ویروس گسترش پیدا کند و بسیاری رادر گوشه کنار جهان بکشد. در آن موقع ما مجبور خواهیم شد بسیار بیشتر از این مبالغ هزینه کنیم.”

منشا ویروس ابولا در سه کشور غرب آفریقا است اما اخیرا نمونه هایی از ابتلا به این ویروس در برخی ایالت های آمریکا و چند کشور اروپایی نیز مشاهده شده است.

سازمان بهداشت جهانی بارها نسبت به عواقب تهدید آمیز این ویروس هشدار داده و اعلام کرده است اگر مراقبت های لازم صورت نگیرد این ویروس تهدیدی بسیار جدی برای صدها هزار نفر خواهد بود.

علایم این ویروس شبیه علایم سرماخوردگی است اما بیمار به طور شدیدی با اسهال مواجه می شود و در اثر از دست دادن آب بدن می میرد.

همسر مارک زاکربرگ راه میلیونر شدن ثروت مارک زاکربرگ بیوگرافی مارک زاکربرگ بیماری ابولا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ