دورخیز مسافران بی‌بلیت برای قطار کابینه

0

دورخیز مسافران بی‌بلیت برای قطار کابینه!

همزمان با دیدار حدود ۴۰ نماینده مجلس با رئیس جمهور منتخب، منابع رسانه‌ای اسامی برخی نامزدهای تصدی وزارت و معاونت را منتشر کرده‌اند.

برخی از این افراد به اعتبار نقش‌آفرینی در فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ در موضع اتهام قرار دارند و بعید است بتوانند رأی اعتماد مجلس برای تصدی وزارتخانه‌هایی چون علوم را به دست آورند. همچنین نام ‌کسانی چون ظریف و محمدعلی نجفی در کنار اسامی جعفر توفیقی و فرجی دانا مطرح شده که احتمالاً در صورت معرفی به مجلس کار سختی برای جلب اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس در پیش خواهند داشت.

براساس برخی اخبار و در حالی که منتفی شدن معاون اولی عارف قطعی است، بخت اسحاق جهانگیری فزونی یافته و نام محمد فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان که به عنوان نامزد سمت معاون اولی مطرح بود به حاشیه رفته است. جهانگیری در پی نامزدی ریاست جمهوری بود اما با اسم‌نویسی هاشمی منصرف شد و به مرکزیت ستاد وی پیوست. او پس از رد صلاحیت هاشمی،‌ وارد ستاد روحانی شد و عضو مرکزیت حزب کارگزاران است.

در همین حال مشرق در خبری نوشت: تیمی از نزدیکان و حامیان حسن روحانی مأموریت یافته‌اند درباره گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد دولت یازدهم و نحوه اطلاع‌رسانی و کار‌ رسانه‌ای به بحث و بررسی بپردازند. «هادی خانیکی»، «محمود سریع‌القلم»، «رضا صالحی»، «محمدرضا صادق»، «علی ربیعی» و «محمد قوچانی» از اعضای این کمیته هستند.

هفته‌نامه آسمان که به سردبیری محمد قوچانی منتشر می‌شود، در خبری نوشت اسامی نامدار زنگنه، ویسه،‌ظریف، نجفی، آخوندی، هاشمی، سلطانی‌فر، امیری، نیلی جهانگیری، و فروزنده برای وزارت نفت، صنعت، خارجه، ‌آموزش و پرورش، مسکن، بهداشت، ورزش، دادگستری، سازمان برنامه، معاون اولی رئیس جمهور و دبیری شورای امنیت ملی قطعی شده است.

این نشریه همچنین محمد شریعتمداری، علی جنتی و فیروزآبادی را گزینه‌های احتمالی وزارت کار، ارشاد و ارتباطات معرفی کرد. این در حالی است که گفته می‌شود گزینه اصلی وزارت کار و تعاون، علی ربیعی از اعضای سابق دبیرخانه شورای امنیت ملی است و انتخاب وی قطعی شده است.

سایت بولتن‌نیوز هم در خبری به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: نام علی جنتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان نهایی شده است.بولتن نیوز می‌افزاید: آقای روحانی یکشنبه۱۳ مرداد اسامی کابینه خود را به مجلس اعلام خواهد کرد.

این خبر تأکید می‌کند: اسامی فرجی دانا (از عناصر دخیل در فتنه ۷۸) برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طیب‌زاده برای وزارت اقتصاد و دارایی، علی جنتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان و نعمت‌زاده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شده است. البته رحمتی یا بخشنده هم برای وزارت جهاد کشاورزی مطرح هستند.

در این میان وزارت علوم و نقشه چینی افراطیون برای این وزارتخانه مهم، مورد توجه ناظران قرار گرفته و دو گزینه مورد اشاره (توفیقی-فرجی دانا) فاقد کمترین صلاحیت‌ها ارزیابی شده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران روز جمعه گذشته درباره سپردن وزارت علوم به کسانی که بوی فتنه می‌دهند هشدار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز در گفت‌وگویی تأکید کرد: اصلاح‌طلبان برای چندین وزارتخانه مشخص تلاش می‌کنند. وزارت آموزش عالی، وزارت آموزش پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه‌ها هستند. چرا؟ چون مغز حرکت در کشور همین چند وزارتخانه هستند. این وزارتخانه‌ها، یا با دانش‌آموزان، یا با دانشجویان و یا با مسائل فرهنگی در ارتباط هستند. اینها با انتخابی هدفدار، دست روی این وزارت‌خانه‌ها گذاشتند و آقای روحانی باید در این زمینه توجه کافی را داشته باشد و این مسائل را مد نظر قرار دهد.

وی تأکید می‌کند: اگر وزیر ارشادی بیاید که سابقه در مسائل فتنه دارد، یا سکوت کرده است و یا منصوب به آنها است نمی‌تواند مفید به فایده باشد. از طرفی باید فردی به عنوان وزیر ارشاد معرفی شود که سابقه انجام امور فرهنگی داشته باشد. اگر غیر از این باشد، مسلماً نمی‌تواند وزیر ارشاد مطلوبی باشد. وزیر ارشاد باید عملکردی در مسائل فرهنگی داشته باشد، شجاع باشد، مجموعه و زیر مجموعه‌های وزارت ارشاد را بشناسد. ولایت‌پذیر باشد. چنین کسی می‌تواند موجبات تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور را فراهم آورد.

یادآور می‌شود بیش از ۲۵۰ نماینده مجلس را اصولگرایان تشکیل می‌دهند که در قالب دو فراکسیون گردهم آمده‌اند. حدود ۴۰ نماینده نیز منفرد و اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند. کابینه پس از معرفی باید از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد.

نظرات کیهان کمک به روحانی است

«گویا آقایان باورشان نشده که آقای روحانی به عنوان یک شخصیت دارای پیشینه فکری و سیاسی مشخص، پیروز انتخابات ۲۴ خرداد می‌باشد. انتظارات به شکلی است که از عهده حتی نیروهای شناسنامه‌دار اصولگرا و معتدل هم خارج است لحن سخنان به گونه‌ای است که انگار خود آقای حسین شریعتمداری پیروز انتخابات است. ولی واقعیت این است که پیروز این انتخابات نه سید محمد خاتمی و نه آقای ناطق نوری است، بلکه کسی منتخب مردم قرار گرفته که مرز بین این دو می‌باشد.»

مطلب فوق بخشی از سرمقاله دیروز روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار است که در آن، اگرچه دیدگاه و نظر کیهان تحریف شده است ولی بر این واقعیت نیز تصریح گردیده که اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نبوده‌اند و در حالی که مدعیان اصلاحات با هیاهو و سر و صدای بی‌پایه و اساس اصرار دارند رأی رئیس جمهور منتخب را به سود کانون‌های ورشکسته داخلی و خارجی مصادره کنند، روزنامه ابتکار تصریح می‌کند که رأی مردم به سبد آقای حسن روحانی ریخته شده است که نه اصلاح‌طلب است و نه اصولگرا.

تا اینجا، همان نظر کیهان است که آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست و سهم‌خواهی مدعیان اصلاحات از ایشان زیاده‌خواهی سیاسی است! و اشاره به این نکته نیز ضروری است که مدعیان اصلاحات اساسا خواستار موفقیت دولت آقای روحانی نیستند و به دولت ایشان به عنوان یک پل نگاه می‌کنند.

اصرار آنها برای مصادره رأی روحانی به خاطر ویزای ورود به کابینه است و نه همراهی با ایشان. سرمقاله روزنامه ابتکار اگرچه از بسیاری دروغ‌پردازی‌های سایر نشریات زنجیره‌ای اجتناب کرده است ولی متاسفانه این روزنامه هم مانند سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای نظر کیهان درباره کابینه آقای روحانی را تحریف کرده و این توهم را القا می‌کند که انگار کیهان در پی سهم‌خواهی و یا دخالت در امور ریاست جمهوری است.

آنچه کیهان به وضوح و با ارائه اسناد غیرقابل انکار مطرح کرده است، هشدار دلسوزانه و خیرخواهانه به رئیس جمهور محترم درباره اصحاب فتنه است. کیهان اسناد وطن‌فروشی و خیانت اصحاب و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ را برای اطلاع بیشتر آقای روحانی بازگو کرد و از این طریق به یاری رئیس جمهور منتخب شتافته تا ستون پنجم دشمنان بیرونی نتوانند با نفوذ و حضور احتمالی در کابینه جدید، برای دولت آقای روحانی، شخص رئیس جمهور و مخصوصا مردم شریف این مرز و بوم فاجعه‌آفرینی کنند.

اصحاب فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات که با فتنه‌گران گره خورده‌اند، به جای پاسخ و نفی اسناد ارائه شده از سوی کیهان که کمترین تردیدی درباره وطن‌فروشی و خیانت آنها باقی نمی‌گذارد، به تحریف نظرات کیهان و ناسزاگویی و فحاشی روی آورده‌اند. گفتنی است برخی خبرها حکایت از آن دارد که آقای روحانی با شناخت از ماهیت فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ تاکنون از پذیرش اصحاب نشان‌دار فتنه خودداری کرده‌اند که امید است برای حفظ اقتدار و کارآمدی دولت خود، به هیچیک از عوامل ریز و درشت فتنه اجازه حضور در کابینه جدید را ندهند.

گنده‌گویی‌های آقای منافق!

گروهک نهضت آزادی به واسطه روزنامه وابسته به محمدرضا عارف برای دومین بار اقدام به خط و نشان کشیدن برای دولت جدید و رئیس جمهور منتخب کرد.

روزنامه زنجیره‌ای بهار پس از مصاحبه با هاشم صباغیان، این بار سراغ ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی رفت. صباغیان در مصاحبه قبلی خواستار راه‌اندازی حزب از سوی عارف شده بود. ۱۰ روز پس از آن مصاحبه، اکنون روزنامه بهار سراغ ابراهیم یزدی رفته تا او از موضع «منتقد نظام» و «سخنگوی اکثریت» به تحریف واقعیت‌ها بپردازد.

یزدی در این مصاحبه اظهار داشت: رهبری یک روز مانده به رأی‌گیری برای انتخابات گفتند حتی کسانی که به نظام معتقد نیستند هم در انتخابات شرکت کنند. پس از مشخص شدن نتیجه انتخاب مردم هم از شرکت کننده‌ها در این انتخابات تشکر کردند. این اقدام رهبری خیلی مهم است، شاید مهم‌تر از نتیجه انتخابات. این گفته ایشان به عنوان بالاترین مقام در جمهوری اسلامی ایران، به رسمیت شناختن حق مخالفان و منتقدان سیاسی بود. پس از این فرمایش رهبری باید کلیت نظام حقوق مخالفان یا منتقدان را به رسمیت بشناسد.

بخشی از افرادی که در این انتخابات شرکت کردند مخالف یا منتقد نظام جمهوری اسلامی بودند. بخش اعظم ایرانیان مهاجر در خارج کشور صرفاً برای حفظ تمامیت ارضی کشور در انتخابات شرکت کردند. با توجه به تشکر مقام رهبری از شرکت «همه» مردم در انتخابات باید منتظر رعایت حقوق این مخالفان و منتقدان در کنار دیگر شرکت کنندگان در انتخابات باشیم. پس از این فرمایش مقام رهبری نوبت آقای روحانی است که از حقوق منتقدان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

رئیس گروهک نهضت‌ آزادی آنگاه با تلاش‌ برای مصادره آرای رئیس جمهور منتخب، از وی می‌خواهد رهبری جنبش اصلاح‌طلبی را به عهده گیرد و می‌گوید: آقای روحانی باید از وزن آرایش آگاه باشد. کسی که با ۲۰ میلیون رأی مردم به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شده است باید این توانمندی را داشته باشد که با اهرم این ۲۰ میلیون نفر سخن بگوید. به همین دلیل است که امروز روحانی نباید تنها به عنوان رئیس جمهوری کشور عمل کند. رأی مردم او را در عین حال تبدیل به یکی از رهبران جنبش اصلاح‌طلبی و دموکراسی خواهی کرده است. آقای روحانی باید هر جا لازم شد به عنوان یکی از رهبران جنبش سخن بگوید.

وی این را هم گفته که «آنان که به شخص دیگر رأی دادند و نامزد مورد نظرشان در انتخابات موفق نشده است، نیز باید از رأی اکثریت مردم تبعیت کنند. این خصلت دموکراسی است که در آن اکثریت، البته با حفظ حقوق اقلیت حکومت می‌کنند. حقوق اقلیت در ایران در قانون اساسی و قوانین موضوعه به خوبی تعیین شده است.

درباره این اظهارات آمیخته باید گفت که اولاً گروهک نهضت آزادی گروه معارض برانداز است و نه منتقد ملتزم به قانون اساسی. ثانیاً رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند اگر کسی هم نظام را قبول ندارد، کشور خود را که دوست دارد. این در حالی است که نهضت آزادی به عنوان ستون پنجم سفارت آمریکا که سابقه کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ و انبوه دشمنی‌های بعدی ما ملت ایران را در کارنامه خود داشت، عمل کرد و در واقع ادعای علاقه آنها به ایران، خلاف واقع است همچنان که در جریان جنگ تحمیلی و دفاع غیورانه ملت ایران نیز نهضت‌ آزادی با صدور شب‌نامه و اعلامیه‌های کذایی، به جنگ روانی در خدمت ارتش متجاوز پرداخته بود و آنجا هم نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کرد.

ثالثاً تلاش برای اکثریت قائل شدن برای مخالفان در حالی است که ۴ سال پیش ۸۵ درصد مردم- بدون حتی دعوت از مخالفان- در انتخابات شرکت کرده بودند و در جریان فتنه و آشوب اکثریت قریب به اتفاق همان مردم جلوی فتنه ایستادند.

نکته چهارم مواضع رئیس‌جمهور منتخب در اعلام پایبندی به اسلام و جمهوری و قانون اساسی است اما رئیس گروهک نهضت‌آزادی با همان ویژگی نفاق چنین القا می کند که مردم به یک مخالف جمهوری اسلامی رای داده‌اند. او از سوی دیگر با رندی خود را «اکثریت» جا می‌زند و همراه مردم نشان می‌دهد و این در حالی است که وی و دوستانش به عنوان دوستان و رابطین حزب آمریکا در اسناد لانه جاسوسی رتبه‌بندی شده‌اند؛ همان آمریکایی که امروز قصد دارد با تحریم‌ها زندگی ملت ایران را «فلج» کند.

آخرین بند از اظهارات یزدی نیز به نهایت مضحک است چه اینکه گروهک متبوع وی در ایجاد فتنه و آشوب سال ۸۸ علیه رای اکثریت ایفای نقش می‌کرد و در واقع در آن ماجرا آنها به ۴۰ میلیون رای‌دهنده که امنیت و آرامش و پیشرفت کشور را می‌خواستند، خیانت کردند و طبق نقشه سرویس‌های جاسوسی آمریکا و غرب پیش رفتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ