۲۲ خودرو جدید تا پایان سال وارد بازار می شوند +قیمت

1

این خودروها در شرایطی قرار است تاپایان امسال و سال آینده وارد بازار شوند که ده مدل از آنها محصولاتی چینی هستند. هرچند خودروسازان بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که همکاری با چینی‌ها کمکی به خودروساز شدن آنها نمی‌کند، اما به‌نظر می‌رسد تحریم‌های بین‌المللی منجر به حضور پررنگ خودروسازان چینی در صنعت خودروی کشور شده است.

مشخصات رنو کولئوس قیمت وانت پراید قیمت وانت پادرا قیمت رنو کولیوس قیمت رنو کولئوس قیمت رنو ساندرو قیمت خودرو ساینا قیمت خودرو
اما به عقیده کارشناسان اگرچه ۲۲ محصول وعده داده شده از سوی خودروسازان می‌تواند تنوع لازم را به سبد محصولاتی تولید‌کنندگان بدهد، اما در بخش قیمتی مطلوبیتی برای مشتریان فراهم نخواهد کرد. کف قیمت تعداد زیادی از این خودروها که شامل‌هاچ‌بک، سدان و شاسی‌بلند می‌شوند، در حالی از ۵۰میلیون تومان آغاز می‌شود که طبق قانون از آنجا که این خودروها بیش‌از ۴۵ میلیون تومان قیمت دارند، شورای رقابت نمی‌تواند در قیمت‌گذاری آنها دخالتی داشته باشد. این در شرایطی است که مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با مناسب خواندن قیمت خودروهایی که قرار است وارد بازار شوند به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: خودروساز نمی‌تواند محصولی را وارد سبد محصولات خود کند که تبدیل به رقیبی برای محصولات فعلی‌اش شود، بنابراین ما خودروهایی را برای بازار انتخاب کرده‌ایم که در تولید آنها خلأ وجود داشته است.
مشخصات رنو کولئوس قیمت وانت پراید قیمت وانت پادرا قیمت رنو کولیوس قیمت رنو کولئوس قیمت رنو ساندرو قیمت خودرو ساینا قیمت خودرو
اما هر چقدر تا پیش از این بازار خودرو از بی‌تنوعی محصولات رنج می‌برد، ظاهرا قرار است خودروسازان با تزریق ۲۲ مدل خودرو جدید، سبد محصولات خود را توسعه دهند.
بر این اساس ساپیا قصد دارد با کمک شرکای خود در سال جاری ۱۵ مدل خودرو جدید را روانه بازار کند و ایران‌خودرو نیز با برنامه‌ای مشابه تا اواسط سال آینده ۷ خودروی جدید را به بازار معرفی خواهد کرد.
در این زمینه مدیربازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: ما با کمک شرکای خود شامل سه شریک چینی، کیاموتورز، گروه رنو  ونیسان مدل‌های جدیدی را به بازار عرضه خواهیم کرد. به گفته حسن فروزانمهر از گروه کیاموتورز خودروی سراتو در دو مدل دنده‌ای و اتومات در آینده‌ای نه چندان دور، به ترتیب با قیمت ۶۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وارد بازار خواهد شد.
مشخصات رنو کولئوس قیمت وانت پراید قیمت وانت پادرا قیمت رنو کولیوس قیمت رنو کولئوس قیمت رنو ساندرو قیمت خودرو ساینا قیمت خودرو
این خودرو که خط تولید آن در سایپا راه‌اندازی و تولید آزمایشی آن نیز آغاز شده است، در مدل دنده‌ای دارای موتور ۱۶۰۰سی‌سی است و در مدل اتومات نیز با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به بازار عرضه خواهد شد.  رنو که محصولاتی از آن توسط هر دو خودروساز بزرگ کشور عرضه خواهد شد، در سایپا با شاسی‌بلند کلیوس و‌هاچ‌بک ساندرو حضور خواهد داشت. کلیوس که تاکنون نزدیک به ۷۰۰ دستگاه از آن توسط سایپا وارد کشور شده، موتوری ۲۵۰۰ سی‌سی دارد و دنده اتومات است. فروزانمهر در رابطه با این خودرو شاسی‌بلند می‌گوید: برای تولید این خودرو در سال جاری برنامه‌ای نداریم؛ اما سال آینده تولید آن را بررسی خواهیم کرد. به گفته فروزانمهر رنوساندرو که خط تولید آن در سایپا راه‌اندازی شده است احتمالا قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون خواهد داشت و زمان شروع تولید آن نیز به نتایج مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.  اما محصولات چینی برای ورود به بازار زمان کمتری از سایپا گرفته‌اند. به گفته مدیربازاریابی و فروش سایپا، خودروی S300 با همکاری شرکت زوته چین با قیمت ۷۶ میلیون تومان وارد بازار شده است. این سدان چینی که نام ایرانی آن «آریو» است، پس از آنکه داخلی سازی شود قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان خواهد داشت. دیگر همکار چینی سایپا شرکت برلیانس است که یک شاسی بلند به نام V5، یک‌هاچ بک به نام H320 و دو سدان با نام‌هایH200 و H330 را به محصولات سایپا اضافه خواهد کرد.
در حال حاضر قیمت شاسی‌بلند این شرکت چینی برابر با ۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. چانگان هم یکی دیگر از شرکای سایپا است. توسط ایران‌خودرو، خودروهای این شرکت چندی قبل پیش‌فروش شده‌اند و حالا برای ورود به بازار در انتظار شماره‌گذاری هستند. EADO با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی و دنده اتومات یکی از خودروهای چانگان است. CS35 نیز که خودرویی شاسی‌بلند با قیمت ۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است دیگر محصول چینی در سبد محصولات سایپا خواهد بود.  در کنار سایپا، ایران‌خودرو نیز دو شریک چینی دارد که به گفته مدیربازاریابی و فروش این شرکت محصولات آنها تا اوایل سال آینده قیمت‌گذاری و وارد بازار خواهند شد.
اما سایپا در کنار تمام سواری‌هایی که به آنها اشاره شد، وانت نیسان پادرا با موتور ۲۴۰۰سی‌سی را نیز به‌زودی به بازار عرضه می‌کند. نیسان پیکاپ ریچ نیز که یک وانت دوکابین با قیمت ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، هم‌اکنون وارد بازار شده است. شرکت سایپا خود نیز مدل‌هایی جدید از خانواده ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰ برای مشتریان بازار در نظر گرفته است. وانت پراید با قیمت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از خانواده ایکس۱۰۰ است و تیبا۲ و ساینا هم از خانواده ایکس۲۰۰ هستند. اما ایران خودرو در کنار سه محصول چینی که وارد بازار خواهد کرد، دو مدل از رنو را نیز برای بازار در نظر دارد. رنو کلیو و کپچر که اولی ‌هاچ‌بکی شهری و دومی نیز یک کراس اوور سایز کوچک شهری محسوب می‌شود. به گفته بابایی قیمت این دو خودرو هنوز از سوی ایران‌خودرو مشخص نشده است. پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ نیز محصولاتی هستند که پیش از این زمزمه‌های ورود آنها شنیده می‌شد؛ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد ورود این خودروها به ایران به تداوم مذاکرات هسته ای بستگی دارد.
ایران‌خودرو در کنار محصولات خارجی خود، دنا و یک وانت جدید را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. دنا در مدل دنده‌ای خود هم‌اکنون در انتظار روشن شدن قیمتش است تا وارد بازار شود، مدل اتومات آن نیز احتمالا در نیمه دوم سال آینده وارد بازار خواهد شد. به گفته مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو، وانت جدید ایران‌خودرو نیز اواخر امسال روانه بازار می‌شود. بابایی همچنین در ادامه تاکید می‌کند که ایران‌خودرو در یک همکاری مشترک با دانگ‌فنگ چین، خودروهای H30 و S30 را که هر دو از موتور پژو بهره‌مند هستند تولید و اواسط سال آینده عرضه خواهد کرد. همچنین ایران‌خودرو یک شاسی‌بلند چینی به نام ‌هایما را نیز از شرکت ‌هایما موتورز به بازار ارائه می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. behzad می گوید

    ۱-خودرو که فقط شکل ظاهرش نیست که با تغییر پوسته بیرونی بگوییم محصول جدید !
    ۲- این خودرو کاملا همان محصول قدیمی نیسان است که فقط اتاق جلوی آن با اتاق
    یک محصول چینی درجه سه عوض شده است. اتاقبار و شاسی و قوای محرکه آن بدون تغییر همان محصول قدیمی است.
    ۳- قطعات بدنه جدید هنوز در داخل ایران ساخت داخل نشده است و تماما از چین وارد می شود.
    ۴- اتاق این محصول بمراتب ضعیف تر اتاق قبلی است. ( ضخامت ورق ها کاهش یافته + این اتاق برای تناژ پایین تر طراحی شده است.)
    ۵- قالب های بدنه آن در ایران موجود نمی باشدبنابر این با هر تصادفی قطعات یدکی آن می بایست از چین وارد گردد.
    ۶- به علت عدم همخوانی بدنه با شاسی مرکز ثقل آن جابجا شده است و اتاق در تناژ های بالا پیچیدگی فرم پیدا کرده که باعث عدم بسته شدن دربها و ایجاد سرو صدا میکند.
    ۷- افزایش طول میله رابط گیربکس به علت عدم همخوانی شاسی و اتاق ایجاد سر و صدا در گیربکس میکند.
    ۸- تمام مشکلات موتور /گیربکس/شاسی/ آلایندگی /مصرف سوخت/ ترمزو …. کماکان مثل نیسان قبلی در این محصول نیز وجود دارد…
    حال مردم خود قضاوت میکنند!
    این محصول با قیمت بالاتر نیز بفروش میرسد.
    تعریف یک محصول جدید حداقل پلت فرم ( شاسی + موتور + گیربکس) جدید است.
    آیا باز هم می توان به این محصول …. بگوییم محصول جدید؟