صنایع برتر بورس در نیمه دوم سال معرفی شدند

0

بازدهی بازار سرمایه چنانچه توافقات هسته ای حاصل شود، به مراتب از سایر بازارها تا پایان سال بیشتر خواهد بود. بطوریکه پیش بینی می شود سهامداران ضمن جبران زیان های ۶ ماهه نخست سال جاری، بتوانند بازدهی مناسبی را تا پایان سال کسب کنند.

در همین راستا، قهرمانی، مدیر سرمایه گذاری صندوق صبا با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به اعتقاد بنده دو عامل منجر شده که روند قیمت سهام در بازار سرمایه طی ۲ هفته اخیر تغییر کند عامل اول، می توان به صحبت های اخیر رییس جمهور و خوش بینی وی نسبت به حصول نتیجه نهایی در مذاکرات هسته ای اشاره کرد.

قهرمانی تصریح کرد: همچنین گزارشات مثبت ۶ ماهه اکثر صنایع به خصوص صنایع خودرو، لیزینگ، بانک، حمل و نقل و کشتیرانی را می توان بعنوان عامل دیگری نام برد که باعث شده روند قیمت سهام در بازار سرمایه حرکت صعودی خود را آغاز کند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق صبا بیان کرد: پیش بینی می شود که قیمت سهام در بازار سرمایه با توجه به دلایل مذکور و همچنین حصول توافقات در مذاکرات هسته ای، روندی صعودی توأم با شیبی متعادلی داشته باشد. علاوه بر این به نظر می رسد که نقدینگی جدید و مناسبی وارد بورس شده چرا که ارزش معاملات در بورس، حدود ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان طی چند هفته اخیر افزایش یافته بطوریکه متوسط ارزش معاملات در مقطع فعلی ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود که جهت اجرایی شدن خروج از رکورد، نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یابد زیرا یکی از لازمه های اجرایی شدن خروج از رکورد اقتصادی، کاهش نرخ سپرده های قانونی است تا بدین طریق، قدرت وام دهی بانک ها افزایش یابد و در نتیجه بنگاه های تولیدی بتواند از رکورد خارج شوند. علاوه بر این، کاهش نرخ تورم عامل دیگری است که منجر به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی خواهد شد.

قهرمانی اظهار کرد: از جمله صنایعی که بازدهی بیشتری را تا پایان سال نصیب سهامداران خواهند کرد، می توان به صنایعی از قبیل خودرو و قطعات، لیزینگ، حمل و نقل و لاستیک و پلاستیک اشاره کرد. گفتنی است صنعت خودرو با توجه به رفع تحریم ها، ورود سرمایه گذاران خارجی، بهبود مدیریت در آنها و همچنین تأمین مالی سرمایه در گردش آنها از محل فروش دارایی های این شرکت ها با افق روشنی همراه است. صنعت لیزینگ و قطعاتی ها نیز به دلیل وابستگی به صنعت خودرو، می توانند بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران کنند، صنعت لاستیک و پلاستیک با توجه به افزایش نرخ هایی که داشتند و کاهش قیمت کائوچو، با چشم انداز مثبتی جهت سرمایه گذاری همراه هستند.

وی در خاتمه افزود: بازار سرمایه با توجه به اتفاقات پیشرو و رکود در سایر بازارهای موازی، می تواند بازدهی بالاتری داشته باشد به اعتقاد بنده چنانچه حصول توافقات هسته ای اتفاق بیفتد، قطعاً بازدهی بازار سرمایه به مراتب از سایر بازارها بالاتر خواهد بود بطوریکه انتظار می رود چنانچه تحریم ها لغو گردد، شاخص کل بورس به رقم ۸۵ هزار واحد نیز برسد و بازدهی ۶ ماهه دوم سال در بورس بتواند ضمن جبران ضرر سهامداران در ۶ ماهه نخست سال، سودآوری مطلوبی را برای سهامداران به ارمغان آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ