تعرض و هتک حرمت به بانوی محجبه در مانتو فروشی تهران

8

روزی هزار تا از این دختر خوشگلا به اینجا رفت و آمد دارند و من به همشان دست می زنم تازه خوششان هم می آید!

دختر زیبا دختر تهرانی پرو لباس زنانه اتاق پرو زنانه

فروشنده فروشگاه “ع” وقتی با اعتراض بانوی محجبه مبنی بر هتک حرمت و لمس نکردن بدن وی هنگام پرو لباس و همچنین عدم دخالت در روند خرید مواجه می شود، شروع به فحاشی به بانوان چادری می کند.

چهارشنبه شب گذشته در یکی از مانتو فروشی های معروف خیابان هفت تیر تهران که شعب دیگری نیز در سطح شهر دارد، به سه بانوی چادری و یک بانوی محجبه فحاشی و هتک حرمت می شود.

فروشنده طبقه فوقانی از خلوتی فضا سوءاستفاده کرده، از همان ابتدا شروع به بکاربردن الفاظ ناشایست می نماید که با بی محلی بانوان محجبه مجبور به سکوت می شود.

در زمان پرو (سایز کردن) مانتو وقتی بانوان چادری در حال بررسی مانتوی پرو شده بانوی محجبه هستند و راجع به مدل مانتو نظر می دهند؛ فروشنده بی هیچ اطلاع قبلی، خود را به درب اتاق پرو نزدیک کرده و بدن وی را از ناحیه زیر بغل به منظور نمایش میزان گشادی مانتو لمس می کند و شروع به اظهار نظر می نماید که “لابد الان لباسش نازکه یه لباس زخیم بپوشه…”

فروشنده با اعتراض بانوی محجبه مبنی بر عدم لمس بدن وی برای سایز کردن لباس و همچنین اعتراض بانوی چادری مبنی بر عدم دخالت در روند خرید مواجه می شود اما بجای عذرخواهی و پذیرش نهی از منکر، شروع به آسمان ریسمان بافتن برای توجیه نوع شغلش و بدو بیراهه گفتن به بانوی چادری می کند.

بانوی چادری با مراجعه به طبقه پائینی از مدیر فروشگاه در رابطه با برخورد ناشایست فروشنده توضیح می خواهد اما مدیر فروشگاه با معذرت خواهی سوری وعدم برخورد با فروشنده اش باب فحاشی و لفاظی را باز کرده و فروشنده جوان در حضور مدیر فروشگاه اقدام به توهین های بیشتر و فحاشی می نماید و بانوی چادری را ” زنیکه بی حیا” خطاب می کند.

هرچند با دخالت پلیس و همچنین وساطت یکی از مدیران فروشگاه، فروشنده جوان بطور ضمنی از بانوان عذرخواهی می نماید اما به عقیده شاهدان عینی ماجرا، غفلت دایره منکرات در زمینه مشاغل مربوط به حوزه زنان و الزام فروشندگان به استفاده از فروشنده زن و همچنین عدم پاسخگویی مناسب مسئولین باعث می شود هر از چند گاهی چنین اتفاقاتی بیفتد که دل هر مستمع با غیرتی را به درد می آورد.

روزی هزار تا ازین دختر خوشگلا به اینجا رفت و آمد دارند و من به همشان دست می زنم
خانم م .د از شهود عینی ماجرا می گوید: وقتی دوستم به همراه فروشنده برای اعتراض به مدیر فروشگاه به طبقه پایین رفت و فروشنده در حضور مدیر فروشگاه اقدام به فحاشی به وی کرد و وی را ” زنیکه بی حیا” خطاب کرد، مدیر می توانست با یک تشر فروشنده را به سکوت فراخواند اما سکوت کرد تا فروشنده هرچه می خواهد بگوید.

وقتی فروشنده بالا آمد، هنوز ما در پرو بودیم تا لباس خود را عوض کنیم. فروشنده بعد از فحاشی به دوستم، به طبقه بالا برگشت و هر چه دلش خواست به ما گفت.

وی می افزاید: گفت یک لچک به سر انداختید فکر کردید کی هستید و همه چیز تمامید؟ خیلی خوشگلید؟ روزی هزار تا ازین دختر خوشگلا به اینجا رفت و آمد دارند و من به همشان دست می زنم تازه خوششان هم می آید! من و دوستم دیدیم شان ما اجازه نمی دهد با این جوان که هم سن و سال خودمان است دهن به دهن بدهیم، پس سکوت کردیم.

عدم امر به معروف عامل رواج بی عفتی است
خانم ع که مورد هتک حرمت قرار گرفته می گوید: گرچه من چادری نیستم ولی محجبه ام و حجابم را به نشان اعتقاد اسلامی ایرانیم انتخاب کردم و اجازه نمی دهم کسی به من و حجابم توهین کند. هرچند این آقا نیازی به اجازه نداشت و هرچه دلش خواست به دوستانم گفت و من با سکوتم مثل بقیه خانم هایی که در مقابل این مواضع سکوت می کنم باعث پررو تر شدن این دست فروشنده ها شدیم تا جایی که دست زدن به نوامیس مردم را نه تنها بد و غیر اخلاقی ندانند، بلکه به آن افتخار هم کنند و بخاطر همین عمل ما را نیز تحقیر کند، سکوت عامل ترویج بی عفتی است. در جامعه ای که امر به معروف بمیرد، بی عفتی جایش را می گیرد… فروشنده بجای آنکه ما را ناموس خود بداند، دشمن خود می دانست و به عمد کاری کرد که عصبانیت من و دوستانم را در بر داشت.”

بیرق حضرت زهرا را سر کرده ام تا چشم امثال تو کور شود
خانم ف.م می گوید: وقتی صاحب فروشگاه در مقابل هتاکی و فحاشی فروشنده اش سکوت کرد، فروشنده ترغیب شد که آزادانه توهین کند و حتی در بیرون از فروشگاه نیز اقدام به فحاشی علیه چادری ها کرد و من را مورد بدترین خطابه ها قرار داد؛ من هم به او گفتم ” این بیرق حضرت زهرا رو سرم کردم تا امثال تو چشمشون کور شه”…

هر چادر پرچمی برای جمهوری اسلامی است
وی که از آن ماجرا به شدت ناراحت است و مشخص است یک دل سیر اشک ریخته، با چشمانی اشک بار و صدایی لرزان می گوید: شهید آوینی فرمودند “در جمهوری اسلامی همه آزادند جز بچه حزب اللهی ها” و من واقعا امشب این جمله را درک کردم. کجای دنیا وقتی از مقدساتت دفاع می کنی، نهی از منکر می کنی و می خواهی بر باورت استوار باشی بجای معذرت خواهی به تو فحاشی می کنند جز کشورهایی که ظاهر دموکراتیک دارند ولی در باطن…؟ مگر ما به بی ریش بودن آن آقا یا لباس ایشان توهین کردیم که ایشان اقدام به فحاشی علیه چادری ها کرد و بدترین الفاظ را در حق این عزیزان بکار برد؟ غیر از این است که هر چادر پرچمی برای جمهوری اسلامی است و تحقیر چادر و چادری عملا تحقیر پارادایم های این نظام است ؟! آیا نباید دفاع از پرچم نظام یکی از وظایف مسئولین نظام باشد؟ پس چرا سکوت کرده اند تا هر کس هر چه دلش می خواهد به پرچمشان توهین کند؟! یک مرد در آن جمعیت نبود که تودهنی به این پسر بزند و او را مجاب کند که کارش ناشایست است. مردان ما به تماشا ایستاده بودند و زنان هم سرشان را به نشانه تاسف تکان می دادند وعبور می کردند. باز خوب است که فحاشی این آقا بعدها بولوتوث نشود!

حرمت از دست رفته ام را چه کسی به من بر می گرداند؟
ف.م می افزاید: اگر چه این فروشنده در نهایت مجبور به عذرخواهی لفظی شد اما آیا عذرخواهی ظاهری وی که قطعا کوچکترین باوری پشت آن نبود، برای من می شود حرمت از دست رفته ام؟ می شود پاسخ صدایی که بلند کردم و فریادی که تاکنون نزده بودم؟ ایشان آنچنان مرا به خشم آورد که من مجبور شدم برای دفاع از خودم داد بزنم؛ کاری که تابحال نکرده بودم! اصلا چرا نباید اداره منکرات، فروشگاه را ملزم کند که فروشنده لباس زنانه حتما زن باشد یا اصلا دخالتی در خرید نکند؟! می گوید شغلش این است؟ خیلی خب، لااقل ببینید چه کسی نیاز به مشورت دارد به او کمک کند نه اینکه همان برخوردی را که به قول خودش با دختر خوشگل ها می کند با بقیه نیز تکرار کند! چرا نیروی انتظامی ارشاد را از همین مغازه ها شروع نمی کند؟ چرا به این مغازه ها سرک نمی کشد و نمی بیند که در خلوت این مغازه ها چه آسیب هایی منتظر جوانان محجبه ما است؟ وزارت فرهنگ کجاست که ببیند جوانانی را که همه جوره پای اعتقاداتشان مانده اند و بدترین هجمه ها را به جان می خرند تا یادآور سیلی مادرمان زهرا(س) باشند و به انتظار “ایستادن” را بیش از پیش به منصه ظهور بگذارند؟

این رفتار باز هم تکرار می شود
خانم م .ک از دیگر شهود عینی ماجرا می گوید: آنقدر سکوت کردیم و امر به معروف نکردیم که حالا توهین به محجبه ها نه تنها عادی شده، از سوی بی غیرتان نیز مورد استقبال هم قرار می گیرد، خودمان شده ایم مایه خرسندی دشمنانمان، این پسر اگر پول نگرفته باشد که عقده گشایی کند، بی شک نوکر بی جیره مواجب دشمن شده است. چندی پیش نیز در تاکسی تنها به این دلیل که به یک بانو تذکر دادم که وزنش را موقع نشستن روی من نیندازد، بدترین الفاظ ممکن را در حق چادری ها بکار برد و این یعنی …؟

تذکر دوستم چه ربطی به چادر ما داشت؟
وی معتقد است: این فروشنده امروز با من و دوستانم این کار را کرد، فردا با دیگر بانوان محجبه و قص علی هذا… و این می شود که سرانجام جامعه ما بسمتی کشیده می شود که تلقی افراد از ارزش ها تغییر می کند. من هنوز نمی دانم آن تذکر دوستم که ایشان در خرید ما دخالت نکنند چه ربطی به چادر ما داشت؟! انگار دوستم به او گفته باشد چرا لباست زشت است یا در شان تو نیست؟!

تنها به احترام بچه های جبهه از شکایتمان صرفنظر کردیم
وی همچنین می افزاید: پاشنه آشیل بچه حزب اللهی ها بچه های جبهه و جنگ اند. مدیر فروشگاه بجای آنکه تو دهنی محکمی به فروشنده اش بزند یا او را به سکوت دعوت کند، دائم از اینکه در جنگ حضور داشته و حتی آزاده هم بوده صحبت می کرد تا دل ما را به رحم بیاورد و از شکایت صرف نظر کنیم و همین هم شد؛ تنها به احترام ایشان از شکایت مان گذشتیم.

م.ک می گوید: دوستم به مدیر گفت”شما جبهه رفته اید، اسارت را تحمل کرده اید که امروز هتک حرمت نوامیس مردم را نبینید، که حرمت چادر من و امثال من حفظ شود، پس چه شده که سکوت کرده اید و می گذارید فروشنده تان به ما توهین کند؟” اما مدیر که ظاهرا کارکشته حل و فصل اینگونه مناقشات بود و هتک حرمت نوامیس دیگر برایش عادی شده بود، بر آزاده بودنش! اصرار و ما را مجاب کرد که از شکایت صرف نظر کنیم. درواقع نقطه ضعف ما را نشانه گرفت و گرنه گذشت ما از فروشنده بی فرهنگ این فروشگاه “ترحم بر پلنگ تیز دندان” بود.

امید است با پیگیری مسئولان مربوطه کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. اتفاقاتی که هر از چندگاهی دل هر انسان آزاده ای را به درد آورده و با مشاهده اشک های دختران نجیب سرزمین مان روح هر باغیرتی را خدشه دار می کند. امید است دایره اصناف و منکرات این حوزه با برخورد مناسب با این مانتو فروشی مانع از تکرار چنین اتفاقاتی شوند.

به نقل از صراط نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 8 )
  1. شهره می گوید

    انشاالله اینطور مردا رو خدا بزنه تو سرشون که نتونن از خفتش سرشونو بالا بگیرند.

  2. میلاد می گوید

    عجب آدمایی پیدامیشن ها

  3. اکرم می گوید

    اره بخداخیلی ازاین فروشنده ها اشغالن یا با مشتریا لاس میزنن یا کاملا دست میزنن حییونن

  4. زهرا می گوید

    واسه اینجور فروشنده ها متاسفم.موندم وقتی بیحجاب روش اسید بپاشن چرا صداش درمیاد،اما نباید اعتراض دختر محجوب دربیاد؟! واسه اینجور افراد بی غیرت و بی عفت متاسفم ک فرهنگ خودشونو باختن!

    1. maryam می گوید

      اومدی حرف بزنی….

  5. نابغه می گوید

    الان خیلی جاها دیده می شه به با حجابا بی احترامی می کنن. اینا همش تبلیغات ماهوارس. مردم ما مخصوصا جوونا به حون هم افتادن. به بی حجاب اسید می پاشن به با حجاب توهین میکنن. می خوان ما با هم اتحاد نداشته باشیم. ما هم ساده خام اونا می شیم یه سری آدمام مثل این پسره این میون مرض خودشون رو به همین بهانه خالی می کنن. به نظر من که باید پلیس جواب دندون شکنی به اینا بده وگرنه این اتفاقا بازم میافته. اوندفعه مطلبی خونده بودم به یه خانوم محجبه تو سفارت فرانسه به حجاب اونم تو ایران توهین کردن که وقتی می خوای حجاب کنی چرا درس می خونی و خارج می ری و از این حرفا. انگار به درس خوندن بچه مسلمونا هم حسودیشون می شه . خوب البته اگه ماها درس بخونیم می شیم خار پای اونا. امروز اگه ما ایرانی ها با هم متحد باشیم و زرنگی کنیم مثل همین ماجراهای اخیر که سردار سلیمانی و بزرگای کشورمون زرنگی کردن و جواب داعشی ها رو دادن نذاشتن وارد ایران بشن و دست اونا رو خوندن اون خیلی مشکل پیدا می کنن. دیگه نمی تونن مکرو حیله های خودشون رو به اجرا بذارن. این وسط هم یک سری خل و چل ازشون دفاع می کنن. نمی دونن چه خبره که. طرف فکر کرده الان که به یه چادری بی احترام کرده کل نظام زیر سوال رفته دیگه نمی گه خودش بی آبرو شده.

  6. علیرضا می گوید

    به نظر من صاحب فروشگاه به دروغ گفته اهل جبهه رفتن و آزاده بوده اون اگه ذره ای شخصیت داشت با کارمندش برخورد میکرد یه مرد با غیرت معمولی هم با این جور افراد برخورد میکنه متاسفانه خواهران ما فریب خوردن.

  7. سید علی حسینی می گوید

    خاک تو سر مسئولین رسیدگی کننده اگر درب این کثافت خانه را پلمپ نکنند و مجوزش را برای همیشه باطل نکنند … هنوز جوانهای با غیرت این سرزمین نمرده اند تا امثال این آشغالها هر غلطی را بکنند و آنرا توجیه کنند
    هر چادر برای من حکم یک آیه قرآن را دارد بدون وضو به آن نمی شود به آن دست زد .
    جانم به فدای چادریهایی که از حریم مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها بخوبی دفاع می کنند.