رخشان بنی‌اعتماد آبروی ایران را پیش عرب‌ها برد!

5

فارس، این رسانه‌ها در تحلیل‌های خود از این فیلم آن را «برملا کننده زشتی‌های جامعه ایرانی» خوانده‌اند که از جمله اینها روزنامه لبنانی و ضد ایرانی «النهار» است که با اشاره به دور زدن قانون توسط بنی‌اعتماد می‌نویسد: این فیلم مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه است که بازتابی واقعی از جامعه ایران است که در آن سرخوردگی، اعتیاد، عشق و سوء استفاده جنسی دیده می‌شود!

همسر رخشان بنی اعتماد بیوگرافی رخشان بنی اعتماد
این روزنامه ادامه می‌دهد: کارگردان مستندوار فیلمی از فساد ساخته است؛ فیلمی از یک راننده تاکسی، زنی که خودفروشی می‌کند و … و نهایتا یک پرتره دقیقی از ایران نشان می‌دهد که مردمان آن بین بقا در آن و کوچیدن از این دیار مردد هستند! پایگاه مصری «الموجز» نیز با اشاره به داستان فیلم‌های کوتاه هفت‌گانه «قصه‌ها» نوشته است: فیلم سقوط واضح زندگی در داخل جامعه ایرانی را نشان داده است!
این پایگاه مصری با اشاره به شخصیت‌های مختلف فیلم «قصه‌ها» از جمله دختری که خودفروشی می‌کند تا مردی که به دنبال بیمه خودش است و از مشکلات امنیتی و بوروکراتیک می‌نالد، می‌افزاید: بنی‌اعتماد در این فیلم در قالبی پانورامایی داستان شخصیت‌هایی از طبقه متوسط و ضعیف را نشان داده و در ارائه تصویری منتقدانه و سیاه از جامعه ایرانی موفق شده است و خطوط قرمز سینمای ایران را رد کرده است!
گفتنی است، این فیلم پیش از این در جشنواره ونیز هم به نمایش درآمده و موجب برانگیخته شدن گزارش‌هایی علیه کشورمان شده بود. عجیب است که با چنین بازتاب‌هایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصرار بر غیر سیاسی بودن این فیلم دارد! معلوم نیست مدیران فرهنگی ما تا کی می‌خواهند در مقابل مضحکه شدن اعتبار و آبروی ایران و ایرانیان در جهان به خاطر گشت و گذار برخی کاسب‌مسلکان سینمایی در تورهای اروپایی دست روی دست بگذارند؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. سعید می گوید

    خاک بر سر این کارگردان با این فیلمی که ساخته . همه ابرو و افتخار برا کشورشون کسب میکنند این پیرزن دیدگاه ملت ها رو نسبت به میهنش بد میکنه . حیف اسم هنرمند واسه اینا . همشون از یه قماشن تا جوونن مثل مهناز افشار ازدواج هاشونم بوی گند میده پیرم میشن اینطوری میشن

    1. ن می گوید

      منم متاستف شدم از کارای ایشون وااقعا شرمساریه…ولی اقا سعید بهترنبود ادبتو بیشتر رعایت میکردی پیرزن نه و خااانم اینو بفهمین …فقط گیرتون تو کارای بازیکرا و کارگردانای زنه !! امثال گلزارو اون بازیگرای فیلم جدایی نادر ازسیمین که پسره چسبیده به دخترخارجی عکس گرفته کسی ککش نگزید که فرهنگ ماایرانیا اینه که نبایدم با نامحرم بچسبیم عکس بندازیم مث فوتبالیستامو بااون عکس سلفیشون ابروی مارو بردن و….

  2. پوریا می گوید

    با هات خیلی موافقم اقا سعید گل گفتی

  3. سیمین می گوید

    اول باید فیلمو ببینیم بعد.
    فورا تغصب به خرج ندین. مشکلات جامعه ایران خصوصا زنها در حدی نیست که بشه روش سرپوش گذاشت.

  4. محمد می گوید

    ایشون اتفاقا آبرویه ایران رو حفظ کردن. کسایی که تیشه به ریشه ایران و ایرانی میزنن شما قلم فروشان و اقایون رانت خوار هستند.کجایه فیلم قصه ها دروغ بود؟خیلی خوبه فیلما در تعریف از ایران ساخته شن؟آیا یه نکته قابل تحسین وجود داره توی این کشور، که دربارش فیلم بسازن؟