پیش‌بینی سقوط طلا تا ۱۰۰۰ دلار

0

قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت و تا کمترین رقم در چهار و نیم سال اخیر رسید اما به علت انتظار تجار برای انتشار گزارش مشاغل آمریکا به ۱۱۴۵ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با تقویت ارزش دلار به علت خوش بینی های اقتصادی و پیش بینی افزایش زودتر از موعد نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو، به کمترین رقم در چهار و نیم سال اخیر رسید و در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی متوالی قرار گرفت.
انتشار گزارش قوی از آمار فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا در اواخر امروز می تواند شواهد بیشتری از تقویت اقتصاد آمریکا ارائه دهد و بر تصمیم گیری فدرال رزرو تاثیر بگذارد که این امر احتمالا بیش از پیش، طلا به عنوان یک دارایی غیر بهره ای را تضعیف خواهد کرد.
جیمز استیل تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت، انتشار گزارش قوی می تواند، وضعیت طلا را به حالت تدافعی برگرداند. چشم انداز کاهشی طلا تاحدی تاثیر خود را بر قیمت ها گذاشته است از اینرو انتشار گزارشی ضعیف تر از انتظار می تواند سبب افزایش نسبی قیمت ها شود.
هر اونس طلا در ساعات اولیه امروز با کاهش ۰٫۸ درصدی به ۱۳۱٫۸۵ دلار رسید که کمترین رقم از آوریل ۲۰۱۰ به شمار می رود اما در لحظه انتشار این خبر با ۰٫۱۵ درصد افزایش برابر با ۳٫۳۳ دلار ۱۱۴۵٫۲۵ دلار فروخته شد.
این فلز گران بها از ابتدای هفته گذشته تاکنون ۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
به گزارش فارس، به نظر می رسد علت این افزایش، تامل و خودداری تجار و سرمایه گذاران از انجام معاملات بزرگ تا زمان انتشار گزارش مشاغل آمریکا باشد.
فروش طلا از یک هفته گذشته آغاز شده است زمانی که قیمت این فلز گران بها به ۱۱۸۰ دلار، کمترین رقم طی ۲۸ درصد کاهش ارزش طلا در سال گذشته، رسید. از جمعه گذشته تاکنون، تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت ها به کمتر از سطوح کلیدی ادامه داشته است.
انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا اواخر امروز می تواند به عنوان عاملی برای تغییر قیمت دلار و طلا عمل کند و قیمت این فلز گران بها را به سوی ۱۰۰۰ دلار در هر اونس، قیمتی که از اکتبر ۲۰۰۹ تاکنون ثبت نشده است، برساند.
دلار که در نزدیکی بالاترین رقم خود در ۴ سال اخیر در برابر ارزهای جهانی معامله می شود، به علت بهبود پیوسته وضعیت اقتصاد آمریکا، در مسیر ثیت سومین هفته متوالی افزایشی قرار گرفته است.
گلدتراست بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان اعلام کرد که ذخایر آن در روز پنج شنبه ۰٫۴۱ درصد کاهش یافت و به ۷۳۲٫۸۳ تن رسید که این رقم رکورد جدیدی برای کمترین ذخایر آن در ۶ سال گذشته محسوب می شود. میزان ذخایر و ورود و خروج سرمایه به این صندوق اغلب به عنوان احساس حاکم بر بازار به شمار می رود.
به غیر از دلار، تحلیلگران نگران عدم افزایش تقاضا در چین هستند. چین بزرگترین مصرف کننده طلا معمولا در زمان کاهش قیمت ها، مقادیر زیادی جواهر، شمش و سکه خریداری می کند و این امر مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا می شود اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
امسال خرید ضعیف طلا از سوی چین، می تواند بر فشارها بر قیمت طلا بیفزاید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ