عرضه اولیه مدیریت شده با “قاسم” و “ولامید” و چند شرکت دیگر

0

مدیرعامل شرکت فرابورس از برنامه عرضه مدیریت شده سهام شرکت های قاسم ایران و لیزینگ امید در آبان و آذر و شرکت هایی چون لیزینگ بهمن ،بهمن دیزل،داروسازی کاسپین تامین و کشتیرانی قشم و پتروشیمی نوری تا پایان سال خبر داد.

امیر هامونی با اشاره به بهبود شرایط بازار در روزهای گذشته و فراهم شدن امکان عرضه های اولیه سهام اظهار داشت: درحالی طی ماه های گذشته چند شرکت جدید در فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شده اند که به منظور پاسخ به نیازهای بازار و لزوم حفظ تعادل، سهام چند شرکت به صورت کاملا” مدیریت عرضه اولیه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه سهام شرکت های جدید با رعایت همه نکات و درنظر گرفتن شرایط عرضه و تقاضا، مدیریت شده خواهد بود ، ادامه داد: اولین شرکت آماده عرضه اولیه سهام، قاسم ایران است که باتوجه به ارایه اطلاعات لازم ، قرارشده ابتدا با برگزاری جلسه معارفه ای مناسب در۲۰ آبان، زمینه آشنایی فعالان و امکان بررسی و تحلیل آن توسط همگان فراهم شود تا با آخرین اطلاعات و شرایط ، سهام آن عرضه اولیه شود.

هامونی با بیان اینکه علت عدم عرضه اولیه سهام این شرکت در هفته اول آبان ناشی از دیر آماده شدن اطلاعات و انتشار آن و نبود فرصت کافی برای مطالعه فعالان بود،خاطر نشان کرد: به این ترتیب روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه، ۱۰ درصد معادل ۳۶ میلیون سهم شرکت قاسم ایران با نماد معاملاتی ” قاسم ” در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می شود.

این مقام مسئول در رابطه با عرضه اولیه شرکت ۳۰ میلیارد تومانی لیزینگ امید هم گفت: این شرکت هم آماده عرضه اولیه بوده که بعد از تکمیل و انتشار اطلاعات لازم و برگزاری جلسه معارفه، ۱۰ درصد معادل ۳۰ میلیون سهم با نماد معاملاتی ” ولامید” در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

هامونی از آماده بودن عرضه اولیه سهام شرکت های ۱۰۰ و ۶۰ میلیارد تومانی بهمن دیزل و لیزینگ بهمن برای هفته های آینده خبرداد و گفت: علاوه بر این شرکت هایی چون پتروشیمی نوری با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی، داروسازی کاسپین تامین با سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی، خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم وسرمایه گذاری مسکن پردیس با سرمایه ۵۳٫۵ و ۳۰ میلیارد تومانی آماده عرضه هستند که به مرور تا پایان سال و به صورت مدیریت شده و با در نظر گرفتن شرایط  بازار عرضه خواهند شد.

وی همچنین از برنامه انتقال شرکت صنعتی مینو از بازار پایه به تابلوی معاملات بازار اول فرابورس خبر داد و در رابطه با معامله ۲۳٫۶ میلیارد تومانی ۱۵ درصد پتروشیمی زنجان گفت: به دلیل نقدی بودن این معامله ، نیازی به اعلام قطعیت آن نبود .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ