بررسی بازدهی مهر ماه امسال صنعت ماشین آلات و تجهیزات / سهم هایی که طی دو دوره مشابه، متفاوت ظاهر شدند!

0

صنعت ماشین آلات و تجهیزات شامل شش طبقه همچون انواع بالابر، ماشین آلات کشاورزی، انواع پمپ، تهویه، ماشین آلات راهسازی و لوازم خانگی است و در مجموع سهام ۱۵ شرکت فعال در این گروه در بورس معامله می شوند.

 این گروه در حالی طی معاملات مهرماه سال جاری بازدهی مثبت ۹٫۲۶ درصدی را بدست آورده که بورس طی این مدت بازدهی مثبت ۹٫۴۵ درصدی را محقق ساخته است.

بر همین اساس، شرکت کمباین سازی ایران طی معاملات مهرماه سال جاری بازدهی مثبت بیش از ۴۱ درصدی را کسب کرد و بدین ترتیب در جایگاه نخست پر بازده ترین ها در این صنعت قرار گرفت.

این در حالی است که “تکمبا” طی مدت مشابه سال گذشته با افت قیمتی سهام موجب کاهش سرمایه سهامداران خود شده بود.

همچنین شرکت خدمات کشاورزی در حالی با تحقق بازدهی مثبت بیش از ۲۰ درصدی در ردیف دوم این جدول قرار می گیرد که بازدهی بدون ریسک سپرده های بانکی طی بازه یکساله تفاوت چندانی با این رقم ندارد؛ افزون بر اینکه مجموعه مذکور طی معاملات مهرماه سال ۹۲ با تحقق بازدهی بیش از ۹۸ درصدی عنوان نخست پر بازده ترین سهم در این صنعت را از آن خود ساخته بود. جایگاه سوم پربازده ترین های این گروه طی مهر ماه امسال نیز به شرکت صنعتی بوتان اختصاص می یابد.

تحلیل بورس امروز پیش بینی بورس در سال 99 بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

اما از میان ۱۵ شرکت فعال در صنعت ماشین آلات و تجهیزات تنها سه مجموعه پمپ سازی ایران، آبسال و پارس خزر از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند، به گونه ای که “تپمپی” با تحقق بازدهی منفی ۹٫۵ درصدی به عنوان کم بازده ترین سهم گروه مذکور شناخته شد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که شرکت پمپ ایران طی معاملات مهرماه سال گذشته در جرگه نمادهایی بود که بازدهی مثبت محقق کرد.

علاوه بر این شرکت های آبسال و پارس خزر نیز علیرغم تحقق بازدهی منفی طی معاملات ماه گذشته، بازدهی مثبت را طی مهرماه ۹۲ به سهامداران خود اعطا کرده بودند.

تحلیل بورس امروز پیش بینی بورس در سال 99 بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سرمایه گذاری پارس توشه در حالی با رتبه نقد شوندگی ۲۴ در کل بازار به عنوان نقد شونده ترین سهم این صنعت مطرح می شود که طی معاملات ماه گذشته حجم معاملاتی بیش از ۳۳ میلیون و ۸۷۵ هزار سهمی در این نماد رقم خورده است.

در مقابل شرکت پمپ سازی ایران با اختصاص رتبه نقد شوندگی ۳۸۲ و حجم معاملات بیش از دو میلیون سهمی در انتهای جدول رتبه بندی شرکتها از نظر نقد شوندگی قرار گرفت.

در پایان این گزارش می افزاید، حجم معاملاتی که طی معاملات مهرماه امسال در این صنعت رقم خورده همزمان با رشد ارزش معاملات افزایش یافته است.

تحلیل بورس امروز پیش بینی بورس در سال 99 بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ