مافیای ۴۰۰ میلیاردی کنکور به سمت مدارس می‌رود

0

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاها و مراکز آموزش عالی کشور را بررسی کردند که تعدادی از نمایندگان در مخالفت با آن به سخنرانی پرداختند.

بر اساس این گزارش، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مخالفت با کلیات این طرح با بیان اینکه اصرار بر تائید قانون‌گریزی درست نیست، اظهار داشت: ما نباید بدون توجه به ضرورت‌های قانونی شدن اصل کنکور و بدون توجه به سند تحول آموزش و پرورش روشی را تعریف کنیم که کنکور بماند و آن غول کنکور دوباره به آرامش و اقتصاد حمله کند و موجب پردرآمدشدن آموزشگاه‌های کذا و کذا شود و آنها به ثروت‌های عجیب و نجومی دست پیدا کنند.

وی افزود: بسیار جای تعجب است که ما مجلسی‌ها می‌خواهیم عدم اجرای قانون را با چند بند تائید کنیم. سوال این است که چه کسانی می‌خواهند کنکور بماند؟ چه کسانی نفع می‌برند؟ چه افرادی ذینفع هستند؟

نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد: ممکن است یک دانش‌آموز در روز کنکور مریض شود یا سردرد بگیرد و در آن زمان زحمات ۱۰ یا ۱۲ ساله او به باد می‌رود. باید یکبار مرور کنیم که چرا قانون حذف کنکور اجرایی نشد و اگر امروز آن را تائید کنیم، چه رفتاری را نهادینه خواهیم کرد؟ بنده شدیدا به قانون‌گریزی ناشی از تصویب این طرح اعتراض دارم و امیدوارم که نمایندگان به این موضوع توجه کنند.

همچنین علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدیشهر نیز طی سخنانی در مخالفت با کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها گفت: طرح فعلی از نقاط قوت و ضعف فراوانی برخوردار است که یکی از نقاط قوت آن بازگرداندن جایگاه مشاوران آموزشی به جایگاه اصلی خود است، اما در کنار آن نقاط ضعف فراوانی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: طرح فعلی، بازار دانشجوی پولی و کم‌کیفیت را رونق می‌دهد و کلاس‌های درس مدارس جای خود را به کلاس‌های کنکور می‌دهند. همچنین با تعطیل شدن بازار رسمی و غیررسمی آموزشگاه‌های کنکور، مافیای ۴۰۰ میلیارد تومانی خود را به دبیرستان‌ها منتقل می‌کند.

در ادامه جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه نیز در مخالفت کلیات این طرح گفت: کسی مخالف رعایت عدالت در کنکور نیست یا اینکه از استرس‌ها خودداری کنیم، اما طرح فعلی اشکالاتی دارد.

وی افزود: دوستان معتقدند بعد از ۳ سال نظام ساماندهی شده کنکور در کشور وجود خواهد داشت، اما سوال این است که چه تضمینی برای آن وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه همچنین به برخی جزئیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از افرادی که وارد کنکور می‌شوند در سالهای قبل دیپلم گرفته‌اند، سوال این است که چگونه سوابق آنها لحاظ خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ